بلاگ

10 مشکلی که خودروها خودشان می توانند تشخیص دهند

پیدا کردن 10 مشکلی که یک خودرو می تواند به تنهایی تشخیص دهد، در واقع بسیار دشوارتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

اکنون که کاملاً در قرن بیست و یکم هستیم، یک سوال بهتر ممکن است این باشد که “خودرو چه مشکلاتی را نمی تواند برای خود تشخیص دهد؟” سؤالات منطقی دیگر: “اگر ماشین من خیلی می داند، چرا به اندازه K.I.T.T. نیست؟” و “آیا ماشین ها در واقع ربات های ما، ارباب هستند؟”

اتومبیل‌ها امروزه توسط حسگرهایی احاطه شده‌اند — آنها در موتور، لاستیک‌ها، مخزن‌ها، شیشه جلو، سیستم الکتریکی، صندلی، مغز شما هستند… صبر کنید. نه، مغز شما نیست. شاید.

همه این حسگرها و سیستم‌هایی که آنها را ردیابی می‌کنند، به‌عنوان تشخیصی روی برد یا OBD شناخته می‌شوند (نباید با خواننده رپ ODB اشتباه گرفته شود).نکته این است که وسایل نقلیه از هر نوع می توانند سلامت خود را پیگیری کنند. مشکل اغلب زمانی ایجاد می شود که آنها سعی می کنند اطلاعات خود را با راننده در میان بگذارند. مانند یک نوزاد بداخلاق که مهم نیست چه مشکلی گریه می‌کند، از ناخن فرو رفته تا هانتا ویروس، ماشین‌ها چراغ «موتور سرویس» را در داشبورد برای تقریباً هر مشکلی از شل شدن درپوش بنزین گرفته تا موتوری که در شرف انفجار است روشن می‌کنند.و اینجاست که کدهای عیب تشخیصی وارد می شوند.

رایانه ماشین کدی را بیرون می زند که فقط توسط یک خواننده قابل رمزگشایی است که معمولاً در دست مکانیک شماست. او احتمالاً به شما خواهد گفت که درپوش بنزین شما شل شده است و شما می خواهید به شیشه جلوی خود ضربه بزنید تا در مورد آنچه در این زندگی مهم است به ماشین درسی بدهید. ربات ها واقعاً ارباب هستند.اما موارد خاصی وجود دارد که یک خودرو می تواند به زبان انگلیسی ساده تشخیص دهد و با شما به اشتراک بگذارد. در اینجا 10 مورد از رایج‌ترین و جالب‌ترین‌ها، بدون ترتیب خاصی آورده شده است. خودروها خودشان می‌توانند تشخیص دهند.

10: تغییر خوب است

در زمان‌های بد قدیم، عقل متعارف می‌گفت که همه باید روغن موتور خود را هر 3000 مایل (4828 کیلومتر) عوض کنند (یا تا زمانی که پدرشان آنها را به خاطر جا گذاشتن این ماده خام در موتور برای بیش از سه ماه از آنها غرغر نکند.) سپس فناوری‌های موتور و فرمولاسیون روغن بهبود یافت و این دستورالعمل به 5000 مایل (8047 کیلومتر) و سپس 10000 مایل (16093 کیلومتر) افزایش یافت.

همه ماشین باحال الان حسگرهایی دارند که می توانند بفهمند روغن شما چقدر کثیف است. خودروها همچنین بر عادات رانندگی شما نظارت می‌کنند و بر این اساس پیشنهادات تعویض روغن را ارائه می‌کنند. کم و آهسته رانندگی کنید؟ شما می توانید چند مایل دیگر را فشار دهید.با هر چراغ قرمز مانند مسابقه درگ در «Better Off Dead» رفتار کنید؟ شما باید آن روغن را اغلب تعویض کنید. و ارباب شما… اوه ببخشید، ماشین شما در مورد آن به شما خواهد گفت. و اگر آن ماشین یک BMW با سیستم تله‌سرویس فانتزی خود باشد، با تماس در وضعیت کثیف روغن شما را به فروشنده می‌رساند.

9: تحت فشار، شما نگران نیستید

مانیتورینگ فشار تایر (TPM) یکی از سیستم های خود عیب یابی اولیه شما است. در ساده‌ترین (بخوانید: ارزان‌ترین) سیستم‌های TPM، خودرو به شما می‌گوید که چه زمانی یکی از لاستیک‌های شما کمی شل شده است. نه اینکه چقدر شل و ول، یا به طور خاص کدام لاستیک ممکن است روزی عزت نفس پایین داشته باشد. این به شما بستگی دارد که بفهمید. خوشبختانه، فقط چهار انتخاب دارید.

اکثر خودروهای لوکس اطلاعات بسیار بیشتری به شما می دهند. آنها به شما می گویند که کدام لاستیک کم باد است و چقدر. آنها حتی یک نمودار کوچک در صفحه کنسول مرکزی یا درست در جلوی صورت شما در داشبورد ترسیم می کنند. و اگر اوضاع وخیم شود، پلک می زنند و بوق می زنند و نمودار کوچک را به رنگ قرمز در می آورند.

8: ترمز کنید

خودروهای بدون سنسورهای فانتزی روشی با تکنولوژی پایین دارند که به شما می‌گویند لنت ترمز شما نیاز به تعویض دارد: آنها مانند خوکچه‌های عصبانی جیغ می‌کشند. آنها مانند بچه عقاب های طاس در انتظار تغذیه جیغ می کشند. هر وقت بعد از منع رفت و آمد به خانه آمدی، مثل مادرت فریاد می زنند. از مثال ها لذت میبری؟ اما به لطف علم حسگرهای مدرن، خودروی شما می‌تواند به شما بگوید چه زمانی لنت‌های ترمز نازک می‌شوند و قدرت توقف خود را از دست می‌دهند.

بهتر از این، صاحبان ربات خودرویی شما به شما خواهند گفت. BMW و آکورا هر دو از قابلیت‌های ارتباطی خود استفاده می‌کنند تا با نمایندگی تماس بگیرند و به آن‌ها بگویند که شما برای سایر رانندگان تهدیدی هستید و خودرو از ایمنی خود می‌ترسد. یا یک کد ساده را ارسال می‌کنند و فروشنده تماس می‌گیرد تا قرار ملاقاتی را که راحت باشد تنظیم کند. هر کدام.

7: جلوی کثیفی ها را بگیر

همانطور که انواع بیشتری از سوخت در دسترس هستند (علاوه بر بنزین قدیمی ساده)، رانندگان باید به سیستم ها و مشکلات کاملاً جدید عادت کنند. خودروهای برقی تقریباً مجموعه‌ای از حسگرها هستند که بدنه، چرخ‌ها و صندلی‌ها به آن متصل شده‌اند، بنابراین وقتی به شما بوق می‌دهند، جای تعجب نیست. اما خودروهای دیزلی چندین دهه است که وجود دارند.

آنها جامد و آشنا هستند و درست مانند یک ماشین بنزینی، درست است؟ عمدتاً، اما سوخت دیزل مقدار زیادی نفت خام را خارج می کند که به طور علمی بیشتر به عنوان “ذرات” شناخته می شود. به همین دلیل است که دیزل برای مدت طولانی چنین شهرت بدی داشت و چرا EPA این روزها خودروهای دیزلی ذرات معلق را ملزم به داشتن فیلتر می کند.

برای تمیز کردن سوخت دیزل نیاز به فن آوری زیادی بود و هنوز هم بخش زیادی از کار به فیلتر ذرات در سیستم اگزوز سپرده می شود تا تا حد ممکن مواد خام را از هوا دور نگه دارد. از آنجایی که فیلتر مسدود شده نمی تواند دوده را از هوا دور نگه دارد، برای مطابقت با مقررات انتشار گازهای گلخانه ای باید تعویض شود. خودروی شما می‌خواهد مطابقت داشته باشد، بنابراین حسگرهای آن روی فیلتر ذرات نظارت می‌کنند و به شما اطلاع می‌دهند که وقتی برای ادامه کار خیلی خام شده است.

6: من مه آلود می شوم

اتومبیل ها فقط چیزهای خطرناک را تشخیص نمی دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند از حسگرهای خود برای آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کردن زندگی شما استفاده کنند. بدون شما، خودروی شما بر چه کسی مسلط شود؟ این به نفع ماشین است که شما را راضی نگه دارد.

به عنوان مثال، آکورا RLX را در نظر بگیرید که سطح رطوبت را در کابین حس می کند. اگر فضای داخلی خیلی مرطوب شود، تهویه مطبوع را روشن می کند و هوا را دوباره به گردش در می آورد تا از جمع شدن مه یا یخ زدگی روی پنجره ها جلوگیری کند. حال، اگر رطوبت هوا بخار بیشتری دارد، هوای سردی که خودرو از دریچه‌های هوا می‌فرستد ناشی از حسادت است. مطمئن باشید.

5: سفت کردن

این یکی تقریباً هر راننده ای را دچار حمله قلبی و به دنبال آن تسکین و به دنبال آن تحریکی کرده است که برای روزها ادامه دارد. درپوش گاز.

چراغ چک موتور هنگام رانندگی روشن می شود. قلبت می ایستد آیا باید همین الان کنار بکشی؟ آیا یک پیستون در حال عبور از داخل کاپوت است؟ رئیس ربات خودروی شما از شما می خواهد چه کاری انجام دهید؟ چگونه از او دلجویی می کنید؟

با وحشت مستقیم به سمت نمایندگی رانندگی می کنید. مکانیک دستگاه عیب یابی خود را بیرون می آورد، آن را به رایانه ماشین وصل می کند و سپس به شما خبر بدی می دهد: درپوش بنزین تا آخر پیچ نشده است. تقریباً با خیال راحت غش می کنید که مشکل 1000 دلاری نیست. اگر به راهت ادامه می دادی جانت را از دست نمی دادی.

صبر کن. تو زندگیت رو از دست نمیدادی این یک اورژانس نبود. ربطی به موتور نداشت. این مربوط به درپوش بنزین بود که مهم است.

اگر راننده بی‌ام‌و هستید، ماشینتان کمی به شما مهلت می‌دهد. اگر چراغ موتور سرویس روشن شود و فکر کنید، “اوه، من تازه بنزین گرفتم. شاید قبل از اینکه به حمله خود ادامه دهم این را بررسی کنم” و درپوش را روی خود ببندید، چراغ بدون کمک خاموش می شود. یک ابزار تشخیصی برای پاک کردن کد.

بحران جلوگیری شد.

4: سطوح مایعات

مایعات در ماشین شما بیشتر از روغن است. روغن گیربکس، روغن ترمز، روغن فرمان برقی، مایع خنک کننده و غیره وجود دارد. قبلاً می‌توانستید بیشتر این موارد را با باز کردن کاپوت و چک کردن میله‌های اندازه‌گیری یا چشمک زدن مخازن بررسی کنید. در واقع، شما هنوز هم می توانید، اما چه کسی برای آن وقت دارد؟ از این گذشته، شما می خواهید به خانه برگردید تا بتوانید سریال موردعلاقه خود را از ابتدا تا انتها دوباره تماشا کنید و این بار واقعاً به آن توجه کنید. خبر خوب برای شما. حسگرها می توانند به راحتی سطح این مایعات را ردیابی کنند و در صورت کم بودن یا نیاز به تغییر به شما اطلاع دهند.

3: زهکشی

گاهی اوقات وقتی ماشین شما را به نمایندگی هدایت می کند، به نفع خودتان است. به عنوان مثال، عادت خود را به روشن گذاشتن چراغ‌ها تا زمانی که باتری‌تان تمام شود و مجبور شوید با برادر زنتان تماس بگیرید، کسی که کابل‌های جامپر دارد، کمی شروع به متنفر شدن از شما کرده است، زیرا همیشه کمک می‌خواهید.

 شرکت‌های خودروسازی لوکس مانند BMW نیز از شما می‌خواهند که طرفدار برادر زنتان باشید، بنابراین حسگرهایی برای پیگیری تخلیه باتری دارند. اگر اوضاع بد به نظر برسد – باز هم – ماشین با آخرین نفس الکترونیکی خود به جای برادر زن شما با نمایندگی ارتباط برقرار می کند. سپس یک نفر از BMW به شما زنگ می‌زند تا به شما اطلاع دهد که باید چراغ‌هایتان را خاموش کنید.

2: شکستن و ورود

می دانید، خودروی شما به همان اندازه که شما به او نیاز دارید به شما نیاز دارد. او طوری رفتار می‌کند که انگار خیلی بیشتر از شما می‌داند، و بدون او شما هیچ جا نخواهید بود – به معنای واقعی کلمه – اما او دوست دارد با شما بماند. و دست نخورده.

برخی از خودروها، از جمله برخی از آکوراها، می‌توانند تشخیص دهند که چه زمانی وارد آن‌ها شده است. آن‌ها احساس می‌کنند که کسی قفل‌ها را دستکاری می‌کند، و به‌جای این‌که وارد یک غیبت کامل شوند، آرام و آرام با شما تماس می‌گیرند. “هی، استیو، چه خبر؟ این RLX است. روزت چطور می گذرد؟ آره، لری مطمئناً یک آدم مزخرف است. هی، گوش کن، من در پارکینگ هستم و در حال شکستن هستم. ببین می توانی با امنیت یا پلیس تماس بگیری یا کسی؟ ممنون، رفیق.” اگر آکورا شما واقعاً دزدیده شده باشد، اگر بخواهید کاملاً از بین خواهد رفت.

می‌توانید چراغ‌ها را با استفاده از یک برنامه روی تلفنتان روشن کنید و ارباب دوست‌داشتنی خود را به سبک LoJack دنبال کنید.

1: شاید ماشین شما نمی خواهد شما بمیرید

میدونی مردم چی نفس میکشن؟ اکسیژن. می دانید چه چیزی را بازدم می کنند؟ دی اکسید کربن. شما در واقع همه چیز را در هوا دم و بازدم می کنید، اما اینها بخش های مهم هستند. شما و درختان با هم کار می کنید تا یکدیگر را زنده نگه دارید.

وقتی صحبت از تنفس در چیزهایی شد که نباید انجام دهید، می دانید ماشین ها چه چیزی را بازدم می کنند؟ مونوکسید کربن و اکسید نیتریک — دو چیز بسیار خطرناک. تنفس این گازها شما را زنده نگه نمی دارد. ماشین ها درخت نیستند اما ماشین‌ها، همانطور که ما کشف کرده‌ایم، ربات‌های شیطانی نیستند. آنها می خواهند تو زندگی کنی! بنابراین سنسورهای موجود در داخل Acura RLX وجود گازهای خروجی اگزوز را تشخیص می دهند و شما را از خطر آگاه می کنند. همه پنجره ها را باز کنید و به یک نمایندگی فروش برسانید.

تیم پتروتکس امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *