بهترین مکمل بنزین خودرو

آیا بنزین با میزان اکتان بالاتر از مرغوبیت بیشتری در میان سایر سوخت ها برخوردار است؟!

داشتن درکی برای تقاضا و میزان استفاده بنزین و سوخت های ماشین های مدرن ، مسئله ای است که برای پنج یا 10 سال آینده باید برنامه ریزی شود .وجود سوختها با میزان اکتان بالاتر (HOF) بیانگر عملی شدن این برنامه ریزی ها برای مصرف بهینه و شازگار سوخت متناسب با ماشین های مدرن در آینده  است. آگاهی از خصوصیات  HOF تاثیر مستقیمی به بازار می گذارد و به تامین کنندگان سوخت  خودروها و کاربران و رانندگان  کمک می کند تا برای استفاده از تجهیزات مدرن در آینده آماده شوند و میزان  سازگاری با آنها را به راحتی ارزیابی کنند.

با توجه به نکات ذکر شده ، در اینجا پاسخ به سؤالات متداول در مورد موضوعات پیرامون سوختهای اکتان بالا ، از جمله اقتصادی بودن سوخت ، قوانین ، میزان اتانول و شرایط بازار وجود دارد.

س: عدد اکتان چیست ؟

پاسخ: به گفته www.fueleconomy.gov ، عدد یا میزان اکتان همان اندازه گیری توانایی سوخت در برابر مقاومت در برابر “ضربه زدن” یا ناکینگ (ناک زدن) در هنگام احتراق است. در ایالات متحده ، عدد اکتان بنزین در واقع میانگین دو روش آزمایش عملکرد است: تحقیق اکتان شماره (RON) و موتور اکتان شماره (MON). در توزیع کننده ها ، این میانگین به عنوان (R + M) / 2 نشان داده شده است.

س: استانداردهای CAFE در معرفی سوخت چیست؟

پاسخ: قوانین اقتصاد متوسط ​​سوخت شرکتها (CAFE)  اولین بار در سال 1975 توسط کنگره به تصویب رسید تا میانگین اقتصاد سوخت در خودروها و کامیون های سبک را بهبود بخشد. امروزه ، مطابق استاندارد CAFE ، تولیدكنندگان خودرو مسئول و موظف به تولید ماشین هایی هستند که موجب كاهش انتشار گازهای گلخانه ای و در عین حال افزایش  تاثیر اقتصادی بر سوخت  اتومبیلهای  خود شوند. استانداردهای CAFE به روز شده ، با هماهنگی آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده ، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه و هیئت منابع هوایی کالیفرنیا ، برای مدل سال 2012 با هدف افزایش مداوم اقتصاد سوخت به 54.5 مایل در هر گالن برای مدل سال 2025 تصویب شد.

س: بنزن اکتانی چه نقشی در برابر اهداف اقتصادی سوخت بازی کند؟

پاسخ: برخی از اعضای صنعت سوخت اظهار دارند که سوخت های اکتان بالا می تواند راهی برای تولید کنندگان خودرو ایجاد کند تا بتوانند به طور متوسط ، ​​مصرف سوخت بالاتر را برای اتومبیل های خود ترویج دهند.

براساس گزارشی از موسسه سوخت ، موتور احتراق داخلی مقرون به صرفه ترین powertrain می باشد به ویژه در میان وسایل نقلیه بزرگتر و کامیون ها ، که در حال حاضر اکثریت بازار ایالات متحده را تشکیل می دهد. اما بیشتر موتورهای احتراق داخلی به ویژه در تبدیل سوخت به انرژی،  کارآیی ندارند (این کارآیی را “بازده حرارتی” می نامند).

اکتان به موتور اجازه می دهد با استفاده از انرژی بیشتر در بنزین ، در نسبت فشار بیشتری عمل کند. موتورهای معمولی ماشین ها با نسبت فشرده سازی 12: 1 کار می کنند. سوختهای اکتان بالاتر می توانند این نسبت را به 14: 1 افزایش دهند. اما رتبه بندی اکتان بنزین های سابق ،  توانایی خودروسازان در افزایش فشرده سازی را محدود می کند. طبق گزارش موسسه سوخت ، OEM ها تمایل به استفاده از سوخت هایی با حداقل 98-100 RON دارند.

بهترین بنزین
بهترین بنزین

س: آیا مفهوم بازدهی سوخت و اقتصادی بودن سوخت برای ماشین ها یکسان است؟

پاسخ: خیر ، اما این دو مقوله در زیمنه سوخت های اکتانی مرتبط هستند. بازدهی سوخت نسبت انرژی ای است که با احتراق سوخت به هر آنچه که به انرژی مفید تبدیل می شود ، آزاد می شود. اقتصاد سوخت یک وسیله نقلیه ، میزان سوخت مصرفی ماشین و مسافت طی شده آن سوخت را اندازه گیری می کند. با کارآمدتر شدن موتورهای ماشین ها  ، مهندسان قادر هستند اندازه موتور را کاهش دهند. این امر به کاهش وزن خودرو کمک می کند که منجر به بهبود مصرف سوخت می شود.

س: قوانین و استانداردهای CAFE تا به امروز چقدر موفقیت آمیز بوده اند؟

پاسخ: اگرچه پیشرفت هایی در جهت بهبود مصرف سوخت و کاهش تولید گازهای گلخانه ای در حال انجام است ، اما خودروسازان با این اهداف هم سو و نزدیک نیستند. طبق گزارش EPA ، خودروسازان به طور متوسط به ​​24.7 مایل در هر گالن برای ماشین های تولیدی خود با مدل 2016 رسیده اند. این عدد نشان دهنده یک سود متوسط ​​نسبت به سال قبل (فقط 0.1 مایل در هر گالن) می باشد. پیش بینی شده است که مصرف سوخت اولیه ماشین های تولید شده مدل سال 2017 25.2 mpg باشد (داده ها تا سال 2019 نهایی نمی شوند).

سازمان حفاظت محیط زیست در حال بررسی است که آیا استانداردهای موجود 2022-2025 با هدف افزایش مصرف سوخت به مقدار بیش از 50 مایل در هر گالن،  تا مدل سال 2025 مناسب هستند یا خیر.  تا اول آوریل  2018 این پیش بینی باید انجام می شد.

سؤال: چرا اتومبیل سازان با استانداردهای اقتصادی سوخت اولیه درگیر هستند؟

پاسخ: استانداردهای اصلی CAFE با این ادیدگاه به وجود آمد که تقاضای مصرف کنندگان برای وسایل نقلیه برقی(EV)  بیشتر از آنچه در حال حاضر است ، می شود. اگرچه فروش ماشین های EV رو به افزایش است ، مصرف کنندگان عموما تمایل بیشتری به خرید SUV ها و ماشین های بزرگ سبک وزن ،دارند. در نتیجه ، خودروسازان در تحقق اهداف اصلی صرفه جویی در  مصرف سوخت ، مشکل دارند.

اکتان بنزین و مرغوبیت آن
اکتان بنزین و مرغوبیت آن

سؤال: راههای دستیابی به اکتان با درجه بالاتر در یک فرمول سوختی چیست؟

پاسخ: مطابق اطلاعات مؤسسه مطالعات زیست محیطی و انرژی ، اکتان از سال 1921 با استفاده از منابع مختلف بدست آمده است. این منابع سوختی شامل سرب ، متیل سوم بوتیل اتر (MTBE) ، بنزن ، تولوئن ، اتیل بنزن و زایلن (BTEX) و اتانول هستند. از آنجا که نتایج منفی برای ارائه دهندگان اکتان سرب و نفتی حاصل شده است ، این دو منبع از منابع سوخت حذف شده اند یا حداقل کاربردهای آنها کاهش یافته است. امروزه ، دو منبع اصلی اکتان مورد استفاده ، در تأمین سوخت ماشین های ایالات متحده وجود دارد: BTEX (یک محصول پالایش نفت که معمولاً به عنوان معطرهای بنزینی از آن استفاده می شود) و اتانول است. 

س: اتانول می تواند نقش بزرگی را برای دستیابی به اکتان بالاتر در سالهای آینده بازی کند؟

پاسخ: با افزودن اتانول به بنزین تولید شده ، که معمولاً با استفاده از فرآیندی موسوم به “splash blending” انجام می شود ، می توان درجه اکتان را افزایش داد. به عنوان یک عامل اکسیژنه ، اتانول احتراق را افزایش می دهد. همچنین تولید گازهای گلخانه ای کمتری دارد طبق تحقیقات انجام شده توسط آزمایشگاه ملی اوک ریج ، سوخت ها با درجه اکتان بالاتر مانند E25 یا E40 می توانند در مقایسه با موتورهایی که در E10 کار می کنند ، بازدهی سوخت را 5 تا 10 درصد بالاتر تحویل دهند. 

س: اکتان ترکیب شده با اتانول در مقایسه با سوخت های ماشین های حال حاضر تا چه میزان سازگار است ؟

پاسخ: موتورهای فعلی وسایل نقلیه استفاده از مخلوط اتانول اکتان بالاتر را به طور گسترده  پشتیبانی نمی کند. از دیدگاه نویسنده  ، فقط حدود 11٪ از وسایل نقلیه امروزی در ایالات متحده مجبور به راه اندازی و حرکت با سوخت سوپر هستند. علاوه بر این ، موتورهای جدید بنزین اصلاح نشده فقط برای تأمین غلظت ترکیب اتانول زیر 15٪ تأیید شده اند. وسایل نقلیه با سوخت فلکس ، که برای کار با مخلوط اتانول از 0٪ تا 83٪ طراحی شده اند ، می توانند در E25 کار کنند. بنابراین اکثر وسایل نقلیه  به طور قانونی برای کار با E25 تأیید نمی شوند. حتی اگر خودروسازان می خواستند به صورت تصاعدی به توسعه و تولید موتور با فناوریهای جدید پاسخ دهند ، تقریباً پنج سال طول می کشد تا فناوریهای جدید به طور کامل راه اندازی شوند.

س: چه چالش هایی  ممکن است با تولید سوخت اکتان  بالاتر مانند E25 به بازار وارد شوند؟

پاسخ: همانطور که موسسه سوخت گزارش  می دهد ، برای اینکه خودروسازان بتوانند وسایل نقلیه بهینه شده برای E25 را توسعه داده و عرضه کنند ، سوخت این خودرو هم باید در سطح ملی به راحتی در دسترس باشد. اما برای اینکه مقدار عظیمی از این سوخت به ایستگاههای پمپ بنزین و توزیع کنندگان بنزین ارائه گردد نیازمند این امر است که با تقاضای سوخت برای وسایل نقلیه پشتیبانی شوند. نسبت به سایر سوخت های جایگزین ، مانند هیدروژن ، یک زیرساخت در سطح کشور برای توزیع سوخت های بنزین مایع وجود دارد. با این حال ، این زیرساخت های سوخت رسانی باید با هزینه قابل توجهی ارتقا یابد تا بتواند مخلوط های سوخت E25 را کنترل کند. این مساله که آیا ایستگاه ها ظرفیت مورد نیاز برای ذخیره اتانول  و مخلوط کردن سوخت های اکتان بالاتر دارند ، سوال بزرگ دیگری است.

س: بسیاری از جایگاه های سوختی در حال ارتقاء دستگاه های توزیع بنزین و سوخت خود برای عرضه به ماشینها برای سوخت گیری ، هستند. چه مواردی باید برای بلوک های اتانول اکتان با درجه بالا استفاده شود؟

پاسخ: توزیع کنندگان سوختی که در حال به روزرسانی تجهیزات سوختگیری ماشین ها  هستند باید از توزیع کننده تجهیزات سوخت خود در مورد سازگاری اتانول – چه برای توزیع کننده ها و چه زیرساخت های زیرزمینی سوال کنند. اطلاعات بیشتر درباره معرفی E25 به بازار در موسسه سوخت ، “منحنی های جدید پذیرش فناوری” در www.fuelsinstitute.org در دسترس است.






سایر محصولات پتروتکس

انواع اکتان بنزین و انژکتور شور مخصوص موتور خودرو و ماشین و موتور سیکلت

شرکت پتروتکس ایران تحت لیسانس پتروتکس آلمان ارائه دهنده محصولات مصرفی خودرو مانند اوکتان بوستر و انژکتور شور

معرفی انواع تقویت کننده بنزین و مکمل سوخت خودرو، انواع تمیز کننده انژکتور خودرو



محلول پاک کننده انژکتور پتروتکس برای خودروهای با ظرفیت باک بین 20 الی 40 لیتر مانند پژو 206 و پراید

تصویر محلول شستشو دهنده انژکتور خودرو، محصول پتروتکس ایران

پاک کننده های انژکتور به عنوان حلال هایی عمل می کنند که ناخالصی ها را حل می کنند . این پاک کننده را می توان رسوب زدا برای وسیله نقلیه معرفی کرد و با اجرای دقیق دستورالعمل استفاده، پیشرفت های چشمگیری در حرکت ماشین شما حاصل می شود. انژکتورشور پتروتکس رسوبات و کربن داخل انژکتور، شیرهای ورودی و محفظه احتراق را از بین می برد و از تشکیل رسوبات جدید جلوگیری می کند. اطلاعات بیشتر…


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره و فروش در واتساپ