بلاگ

کدام خطرناک تر است: موتور سیکلت یا اتومبیل؟!

پاسخ کوتاه: موتور سیکلت.

اما در اینجا، ما علاقه ای به پاسخ کوتاه نداریم. درعوض، با تمام توان وارد پاسخ طولانی می‌شویم؛ که هنوز هم موتورسیکلت است، اما ما اطلاعات مرتبط زیادی را در مورد دلیل این کار جمع آوری کرده ایم و راه های متعددی را مورد بحث قرار می دهیم که موتورسیکلت ها بتوانند ایمن تر شوند.

اول، آمار: بر اساس آمار تصادفات که توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه منتشر شد، در هر مایل سفر در سال 2014، 27 برابر بیشتر مرگ و میر در موتورسیکلت نسبت به خودرو روی داد. در سال 2015، به ازای هر 100 میلیون مایل (160 میلیون کیلومتر) پیموده شده، میزان تلفات خودروهای سواری 0.89 سرنشین بود در حالی که موتورسیکلت ها 25.38 درصد تلفات سرنشین را داشتند. این بدان معناست که در سال 2015، 4976 موتورسوار جان خود را از دست دادند و 88000 نفر مجروح شدند.

 

 

 

بنابراین بله، موتورسواران درگیر فعالیت های پرخطرتر از رانندگی با ماشین هستند. و شما برخی چیزها را نمی توانید تغییر دهید، مانند این که یک ماشین، قفس فولادی است و یک موتورسیکلت نه.

اما برخی عوامل می توانند خطر را کاهش دهند. جای تعجب نیست که استفاده از کلاه ایمنی مهمترین کاری است که موتورسواران می توانند برای ایمن ماندن در موتورسیکلت خود انجام دهند. در واقع، کلاه ایمنی تنها در سال 2015 جان 1772 نفر را نجات داد و اگر موتورسوار هنگام تصادف از کلاه ایمنی استفاده می کرد، می توانست جان 740 نفر دیگر را نجات دهد. با این حال، تنها برخی از کشورها قوانین جهانی کلاه ایمنی را اجباری کرده اند.

 

 

و همچنین هر موتورسیکلت در مورد نرخ تصادف برابر نیست. موتورسیکلت‌های سوپراسپرت برای مصرف‌کنندگان ساخته شده‌اند، اما مانند دوچرخه‌های مسابقه‌ای ساخته شده‌اند، با وزن بسیار سبک‌تر و همچنین سرعت و شتاب چشمگیر. آنها همچنین دارای نرخ مرگ و میر راننده هستند که چهار برابر بیشتر از موتورسیکلت های کروز یا استاندارد است. موتورسیکلت های اسپرت که شتاب و کنترل پذیری کمی نسبت به موتورسیکلت های سوپراسپرت دارند، دوبرابر میزان مرگ و میر راننده نسبت به کروزها یا استانداردها هستند. اما با این حال راه حل های بسیار خوبی برای کمک به ایمن تر کردن موتورسیکلت ها وجود دارد. ویژگی‌هایی مانند چراغ‌های جلوی تطبیقی، که می‌توانند زوایایی را برای هدایت نورها به سمت بالا یا پایین محاسبه کنند، در حالی که موتورسیکلت به سمت منحنی خم می‌شود، اکنون در دسترس هستند و کیسه‌های هوای پوشیدنی (در کاپشن یا دنده) نیز در بازار موجود است.

 

 

تیم پتروتکس امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *