بلاگ

خودروهایی که با پلیس تماس می گیرند!!

جالب است بدانید خودروهای جدید در اروپا در مواقع اضطراری به طور خودکار با پلیس تماس می گیرند. تصور کنید در جاده رانندگی می کنید و ناگهان تصادف می کنید. آنقدرها هم شدید نیست، اما شما همچنان رفتار خود را از دست می دهید.

آیا می دانید با چه کسی تماس بگیرید؟ اما اگر تصادف بد باشد و هوشیاری خود را از دست بدهید – یا گرفتار شوید – و حتی نتوانید به تلفن خود برسید و برای کمک تماس بگیرید. اینها شرایطی است که اتحادیه اروپا را وادار کرد تا قانونی را تصویب کند که بر اساس آن تمام وسایل نقلیه جدیدی که در آنجا فروخته می شوند باید مجهز به فناوری به نام eCall باشند.

این سیستم در صورت وقوع یک تصادف رانندگی، صرف نظر از اینکه چقدر جزئی باشد به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می گیرد. این قانون در آوریل 2013 پیشنهاد شد، دو سال بعد توسط پارلمان اروپا تصویب شد و در آوریل 2018 اجرایی شد.

چگونه کار می کند؟

سیستم eCall سرنشینان خودرو را به یک اپراتور انسانی در نقطه پاسخگویی ایمنی عمومی مناسب (به عبارت دیگر، یک مرکز تماس) برای مکان خودرو متصل می‌کند. مرکز مجموعه ای از داده ها را برای کمک به آنها دریافت می کند، از جمله مکان تصادف، اطلاعات مربوط به وسیله نقلیه (مانند VIN آن)، مسیری که وسیله نقلیه در حال حرکت بوده است (به عنوان مثال به شمال یا جنوب)، و اینکه آیا سیستم به صورت دستی بوده است یا خیر. به طور خودکار فعال می شود. eCall لزوما به جلوگیری از برخورد کمک نمی کند، اما این پتانسیل را دارد که با کمک کردن به رانندگان آسیب دیده در سریع ترین زمان ممکن، جان انسان ها را نجات دهد. اولگا سهنالوا، یکی از اعضای چک پارلمان اروپا که مسئول این قانون بود، به فوربس گفت که انتظار دارد پاسخ اضطراری در مناطق روستایی به نصف و در مناطق شهری تا 40 درصد کاهش یابد. اگر سیستم eCall آشنا به نظر می رسد، شبیه به سایر سیستم های اضطراری تِله ماتیک داخلی است که قبلاً در وسایل نقلیه مجهز شده اند. با این حال، در ایالات متحده، این خدمات اختیاری هستند که توسط سازندگان خودرو ارائه می‌شوند و اغلب به اشتراک پولی نیاز دارند. به عنوان مثال، جنرال موتورز، سرویس OnStar خود را از سال 1996 ارائه کرده است و در این بازه زمانی، این شرکت اطلاعات بسیار ارزشمندی را جمع آوری کرده است، از جمله اینکه چرا داشتن اپراتورهای انسانی مهم است. دستور eCall در ابتدا پیشنهاد شد که صرفاً با اتصال خودروها به یک اپراتور رایانه کار کند، اما داده‌های دو دهه OnStar به توضیح اینکه چرا این ایده بد است کمک کرد: مثبت کاذب. داده ها نشان داد که در روزهای اولیه Onstar، از هر 10 تماس، هفت تماس مثبت کاذب بود. بنابراین داشتن اپراتورهای انسانی تعیین می کند که آیا تماس ها واقعاً نیاز به اعزام اضطراری دارند یا خیر.

 

 

مسئله حریم خصوصی !

اما به نظر می رسد که همه در هیئت مدیره نیستند. به منظور ارائه اطلاعات دقیق به خدمات اضطراری، وسایل نقلیه دارای eCall باید قابل ردیابی باشند، و از آنجایی که eCall اکنون اجباری است، می‌توان این داده‌ها را مالکان خودرو دوست داشته باشند یا دوست نداشته باشند به اشتراک بگذارند. انتقال این داده ها، به ویژه جزئیات مکان، باعث شده است تا منتقدان ایمنی و امنیت سیستم eCall را در ارتباط با حریم خصوصی زیر سوال ببرند. مقررات eCall از سازندگان سیستم‌های eCall (مانند خودروسازان و شرکت‌های فناوری) و ارائه‌دهندگان خدمات (شرکت‌های مخابراتی که داده‌ها را انتقال می‌دهند) می‌خواهد که از قوانین، رویه‌ها و اقدامات احتیاطی خاصی پیروی کنند. به گفته TechRepublic، با وجود نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، این داده‌ها می‌توانند فراتر از پتانسیل نجات جان مفید باشند. این در توسعه فناوری جدید مانند خودروهای خودران مفید خواهد بود و می توان از آن برای اصلاح و بهبود سیستم های تله ماتیک در آینده استفاده کرد. بنابراین آیا رانندگان در ایالات متحده می توانند به زودی فناوری هایی مانند eCall را پیش بینی کنند؟ به گفته Jose Ucles، نماینده امور عمومی از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA)، احتمالاً خیر. Ucles از طریق ایمیل می گوید: “اگر قانونی تصویب می شد، وظیفه ما این بود که چگونگی اجرای آن را بیابیم – احتمالاً با ایجاد یک مقررات.” از نظر تاریخی، فرآیند توسعه و اجرای مقررات می‌تواند از ابتدا تا پایان سال‌ها طول بکشد و شامل یک دوره اعلام عمومی و اظهارنظر برای هر اقدام نظارتی است.

 

 

تیم پتروتکس امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *