یکی از شکایات در مورد وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) – جدا از اینکه با شارژ به اندازه کافی
راه نمیروند – این است که شارژ مجدد آن باتریها چقدر طول میکشد. اما این ممکن است در حال تغییر باشد.
BMW و پورشه با هم از ایستگاه نمونه اولیه «FastCharge» رونمایی کردند که خودروهای الکتریکی را سریعتر از هر چیزی که قبلا دیدهایم شارژ میکند، اگرچه این سیستم در حال حاضر فقط در آلمان در دسترس است.
برای کسانی که از خودروهای الکتریکی در ایالات متحده استفاده می کنند، این خبر خوب وجود دارد: شبکه های شارژ عمومی قوی تری نیز توسط Electrify America در سراسر کشور به صورت آنلاین عرضه خواهند شد. اما قبل از پرداختن به جزئیات، اجازه دهید نگاهی گذرا به وضعیت فعلی شارژ EV بیاندازیم.
EV شارژ
دارندگان خودروهای برقی تمایل دارند هر زمان که ایستگاه شارژی در محل پارک وجود دارد شارژ کنند. برخلاف اکثر دارندگان خودروهای بنزینی، دارندگان خودروهای برقی منتظر نمیمانند تا خودرویشان خالی شود تا دوباره پر شوند. این بدان معناست که آنها همیشه به دنبال مکانی برای شارژ هستند، اما در حال حاضر، بیشتر شارژ EV در خانه انجام می شود.
شبکه های شارژ عمومی به سه شکل در دسترس هستند: رایگان، پولی و مبتنی بر اشتراک.در اینجا ممکن است برخی از همپوشانیها وجود داشته باشد، مانند شبکهای که توسط یک سازنده خودرو خاص حمایت میشود که به صاحبان وسایل نقلیه آن برند امکان میدهد به صورت رایگان به برق متصل شوند، در حالی که دیگران باید برای استفاده از آن هزینه بپردازند.
در حال حاضر، سریعترین شارژرهای برقی موجود عموماً در شبکههای عمومی هستند و میتوانند در حدود 30 دقیقه یک EV را تا حدود 80 درصد پر کنند. در حال حاضر، سه نوع اصلی شارژر EV وجود دارد که به عنوان سطوح 1، 2 و 3 شناخته می شوند.
شارژرهای سطح 1
برای شارژ 120 ولتی است و 1.4 کیلو وات برق را فراهم می کند. بین 17 تا 25 ساعت برای شارژ کامل خودرویی که برد 100 مایل (160 کیلومتر) دارد، زمان لازم است. به عبارت دیگر، شارژ سطح 1 همان چیزی است که اگر خودروی برقی خود را یک شبه به پریز وصل کنید، در خانه به دست می آورید.
شارژرهای سطح 2
برای 208 تا 240 ولت و 6.2 تا 7.6 کیلو وات مناسب هستند. این ایستگاه ها می توانند همان EV 100 مایلی را در چهار یا پنج ساعت شارژ کنند. این مدت زمان زیادی است تا ماشین خود را به شارژر فروشگاه مواد غذایی خود وصل کنید. اما تا همین اواخر، اینها گزینه های اصلی در دسترس اکثر رانندگان EV بودند. شارژرهای سطح 2 برای نصب در خانه در دسترس مصرف کنندگان هستند و طیف گسترده ای از تولید کنندگان و مدل ها وجود دارد. برای خریداران مهم است که مطمئن شوند سیستم شارژی که خریداری میکنند از نظر قابلیت شارژ با مدل خودروی خود سازگار است.
شارژرهای سطح 3
بین 20 تا 50 کیلو وات انرژی دارند و می توانند خودرو را در کمتر از 20 دقیقه شارژ کنند، اما همه خودروها نمی توانند از شارژرهای سطح 3 استفاده کنند. ایستگاه های سطح 3 برای استفاده عموم طراحی شده اند. شبکه سوپرشارژر تسلا که به طور خاص برای وسایل نقلیه تسلا طراحی شده است، به عنوان استانداردی که تمام زیرساختهای خودروهای برقی دیگر باید آرزوی آن را داشته باشند، به بازار عرضه میشود. این 150 کیلووات کار می کند که برای شارژ برخی خودروها در کمتر از یک ساعت کافی است. سوپرشارژر که تا 120 کیلووات کار می کند، می تواند تسلا را در حدود 30 دقیقه حدود 80 درصد شارژ کند.
جدیدترین نمونه اولیه شارژر
دلیل مهم بودن شارژر جدید BMW و پورشه این است که میتواند تنها در سه دقیقه مسافت 62 مایل (99 کیلومتر) را افزایش دهد. این بیش از دو برابر سریعتر از سوپرشارژر نسل فعلی تسلا است. این سیستم با قدرت 450 کیلووات کار می کند، اما در حال حاضر هیچ خودروی الکتریکی وجود ندارد که بتواند این میزان شارژ را تحمل کند، بنابراین از نظر مفید بودن واقعا جلوتر از زمان خود است.
اگرچه ماشینها و شارژر مکانیزمهایی برای جلوگیری از سرخ شدن باتریهای EV دارند، بنابراین بیشتر آنها همچنان میتوانند از آن استفاده کنند. ایستگاه شارژ نمونه اولیه FastCharge جدید رایگان است و می تواند برای هر وسیله نقلیه الکتریکی با شارژر نوع 2 استفاده شود.نمونه اولیه وسیله نقلیه مورد استفاده برای توسعه و آزمایش نیاز به ارتقاء سیستم خنک کننده باتری خود داشت و یک کابل شارژ مایع خنک کننده ویژه برای شارژر توسعه داده شد. BMW و پورشه با چندین شرکت مهندسی کار کردند: Siemens AG، Allego GmbH، و Phoenix Contact E-Mobility GmbH.
برق رسانی به جاده های آمریکا
شارژ سریع تر خودروهای برقی نیز در راه است. US Electrify America یک سازمان حمایت از خودروهای برقی است که به عنوان بخشی از حکم دادگاه فولکس واگن برای جبران شکست دیزلگیت ایجاد شده است، که در آن فولکس واگن عمدا این واقعیت را پنهان کرد که خودروهای دیزلی خود (همراه با خودروهای آئودی و پورشه) نه به آن تمیز یا کارآمدی که به بازار عرضه شد.
به عنوان بخشی از این ابتکار، Electrify America شارژرهای جدید و قدرتمندتر را در مراحل مختلف در سراسر کشور عرضه می کند.در دسامبر 2018، این شرکت 10 شارژر 350 کیلوواتی را در مرکز خرید Simon در سانفرانسیسکو نصب کرد و قصد دارد شارژرهای سریع را در مکانهای Simon در سراسر کشور نصب کند. این شارژرها میتوانند در حدود 10 دقیقه به یک خودروی الکتریکی مسافتی در حدود 200 مایل (321 کیلومتر) بپردازند.
در این میان، دارندگان خودروهای برقی فعلی همچنان می توانند از این شارژرها نیز استفاده کنند.همچنین باتری و قابلیت شارژ ارتقا یافته در دست اقدام است. اما همه اینها در حال حاضر به این معنی است که این شارژرها هنوز هم محدوده و سرعتی را ارائه می دهند که رانندگان خودروهای برقی به آن عادت دارند.