انژکتور

با سلام و ادب خدمت شما عزیزان
شرکت پتروتکس آلمان خود را مکلف میداند جهت بهتر کار کردن خودرو و کم نمودن هزینه های جاری آن در رابطه با انواع اکتان بوستر ها و تولیدات خود مطالبی را عنوان نماید. برای اطلاع بیشتر میتوانید به صفحه ی محصولات ما رجوع نمایید.


پتروکلینر 300cc مکمل سوخت مخصوص پاکسازی سیستم سوخت رسانی
PetroCleaner


محصولی مخصوص پاکسازی سیستم سوخت رسانی

تمیز کننده انژکتور
پاکسازی انژکتور و مناسب برای
انواع خودروها

شستشوی کامل سیستم سوخت رسانی
تمیز کننده انژکتور ها
پاکسازی محفظه احتراق
افزایش طول عمر انژکتور

فروش و مشاوره

سیستم انژکتوری در خودرو در واقع عملکردی مشابه کاربراتور را دارد که همان مخلوط کردن سوخت و هوا به نسبت لازم و تزریق آن به موتور است. ولی انژکتور این عمل را بسیار دقیق‌تر و مطلوب‌تر انجام می‌شود. ضمناً موجب پایین آمدن مصرف سوخت خودرو نیز می‌گردد.انژکتور در ورودی سیلندر قرار دارد و سوخت مورد نیاز را جهت احتراق به سیلندر میرساند.



انژکتور چیست؟

انژکتور
انژکتور

اصطلاح “انژکتور” مبهم است و شامل سیستم‌های مختلف متمایز با اصول عملکرد کاملاً متفاوت است. به طور معمول، تنها مورد مشترک در تمام سیستم‌های انژکتور، عدم وجود کاربراتور است.
به صورت ساده می توان گفت انژکتورها دستگاه‌های بسیار ابتکاری هستند که به شما کمک می کنند تا موتور شما در زمان مناسب مقدار مناسب سوخت را بدست آورد.
انژکتور یک سیستم الکترو مکانیکی (یک شیر مکانیکی که به صورت الکترونیکی کنترل می شود) در اتومبیل است که در تشکیل مخلوط هوا و سوخت نقش دارد. این اصطلاح به انژکتور سوختی که سوخت را تزریق می کند اشاره دارد (فقط یک قطعه)، اما همچنین به یک سیستم تزریق سوخت نیز اشاره دارد.
ساده ترین سیستم تزریق سوخت انژکتوری شامل عناصر زیر است:
ECU؛
پمپ بنزین برقی
نازل (بسته به نوع سیستم، می تواند یک یا چند تا باشد)
انواع سنسورها مانند : هوا، گاز و …
کنترل کننده فشار سوخت
انژکتور

نحوه کار انژکتور ها

نحوه کار انژکتور ها
نحوه کار انژکتور ها

یک سیستم انژکتوری ایده آل می تواند دقیقاً مقدار مناسب سوخت را در تمام شرایط کارکرد موتور تأمین کند. این به طور معمول به معنی کنترل دقیق نسبت سوخت و هوا است.
انژکتورهای سوخت با استفاده از سوپاپ های کنترل شده الکترونیکی، با قابلیت باز و بسته شدن چندین بار در ثانیه، سوخت را به موتور خودرو می پاشند. آنها دارای یک نازل اتمیزان هستند که بنزین یا گازوئیل را به طور مساوی توزیع می‌کند تا از احتراق و بازده بهینه اطمینان حاصل کند. انژکتورها به عنوان جایگزینی برای سیستم کاربراتور قدیمی معرفی شدند، زیرا به موتورها کمک می‌کند تا با بازده سوخت بیشتری کار کنند و همچنین به کاهش انتشار نیز کمک می‌کنند.
انژکتورها حجم سوخت تحویلی به محفظه احتراق را کنترل می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که مقدار مناسب در زمان مناسب تزریق می‌شود.
هنگامی که ECU انژکتور را فعال می‌کند، سوخت تحت فشار از طریق نازل ها به داخل اتاق احتراق پاشیده می‌شود. از آنجا که نازل ها بسیار کوچک هستند، سوخت اتمی می‌شود و این باعث می شود تا با کارآیی بیشتری بسوزد.
تمام سیستم های سوخت مدرن از انژکتور استفاده می کنند. یک پمپ ویژه سوخت را تحت فشار مخزن سوخت به محفظه موتور می فرستد، جایی که هنوز تحت فشار است، به صورت جداگانه به هر سیلندر توزیع می شود. سوخت از طریق انژکتور به داخل منیفولد ورودی یا درگاه ورودی می‌پاشد. این کار دقیقاً مانند نازل پاششی یک شلنگ است و اطمینان حاصل می‌کند که سوخت به صورت غبار ریز خارج می شود. سوخت با هوای عبوری از منیفولد یا پورت مخلوط می شود و مخلوط سوخت و هوا وارد محفظه احتراق می شود.
سیستم سوخت انژکتوری طبق طرح زیر کار می کند:
یک سنسور هوا ورودی به موتور را ثبت می کند.
از آن، یک سیگنال به واحد کنترل می رود. علاوه بر این پارامتر، اطلاعات دیگری از دستگاه های دیگر دریافت می کند. واحد کنترل داده ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و محاسبه می‌کند که با چه فشار و در چه لحظه سوخت به محفظه احتراق یا منیفولد تأمین شود.
چرخه با ارسال یک سیگنال برای باز کردن سوزن نازل انژکتور پایان می یابد.
نازل انژکتور مانند نازل یک اسپری کار می کند که اطمینان حاصل می کند سوخت مانند یک غبار ریز خارج می شود. در اینجا، سوخت با هوایی که از درگاه ورودی یا منیفولد عبور می کند مخلوط می شود و پس از آن مخلوط سوخت / هوا وارد محفظه احتراق می شود.

انواع انژکتور

انواع انژکتور
انواع انژکتور

انژکتورهای سوخت برای موتورهای بنزینی و دیزلی متفاوت است. در حالی که انژکتورهای سوخت موتورهای بنزینی از مکانیسم غیرمستقیم پاشش سوخت استفاده می‌کنند، موتورهای دیزلی بیشتر از مکانیزم مستقیم استفاده می‌کنند. اما، این فقط در مورد مکانیزمی است که برای اسپری استفاده می شود و هیچ ارتباطی با عملکرد انژکتورهای سوخت ندارد.
مستقیم
روشی که در آن برخی موتورها طراحی می‌شوند، سوخت را باید مستقیماً به محفظه احتراق موتور پاشید. هر سیلندر از قبل با هوای فشرده پر شده است. وقتی سوخت اتمی به هر سیلندر تزریق می‌شود، خود به خود مشتعل می‌شود. این در مورد بیشتر موتورهای دیزلی صادق است. ما گفتیم “بیشتر” زیرا برخی از طراحی های موتور دیزل وجود دارد که سوخت را قبل از رسیدن به سیلندر به محفظه قبل از احتراق منتقل می‌کند.
غیرمستقیم
خودروهایی که با بنزین کار می کنند دارای سیستم تزریق سوخت غیر مستقیم هستند. سوخت تحت فشار از مخزن سوخت اتومبیل به قسمت موتور منتقل می شود. سوخت تحت فشار بسته به نوع طراحی موتور به درگاه ورودی یا منیفولد ورودی تحویل می‌شود. این کار اجازه می‌دهد تا سوخت ابتدا با هوایی که از درگاه ورودی یا منیفولد عبور می‌کند، قبل از اینکه مخلوط به داخل محفظه احتراق رانده شود مخلوط شود.
انژکتور با هر نوع سوختی کار می‌کند و به لطف آن در موتورهای دیزلی، بنزینی و گازی استفاده می شود.

تفاوت انژکتور و کاربراتور

تفاوت انژکتور و کاربراتور
انژکتور و کاربراتور

بسیاری از افراد سیستم انژکتوری و کاربراتور را اشتباه می‌گیرند. گرچه این اصل از نظر بنیادی مشابه است، اما تفاوت عمده‌ای در نوع سوخت تحویل داده شده به موتور وجود دارد.
در دنیای خودرو‌ها دو سیستم سوخت در موتورهای احتراق داخلی (ساده) وجود دارد. اولی کاربراتور که استفاده از آن منسوخ شده است و دومی انژکتور نامیده می‌شود. در آخرین نسل از وسایل نقلیه اکثر خودروسازان از انژکتور استفاده می کنند. تفاوت اصلی بین کاربراتور و انژکتور این است که انژکتور باعث تمیزه شدن سوخت از طریق یک نازل کوچک تحت فشار زیاد می‌شود، در حالی که کاربراتور متکی به مکش ایجاد شده توسط هوای ورودی شتاب گرفته از طریق یک لوله ونتوری است تا سوخت را به جریان هوا بکشد.
موتورهای انژکتوری در اتومبیل‌ها به خوبی مجهز هستند تا در مقایسه با پیشرانه‌های کاربراتی قدرتمند و کارآمد باشند. همچنین ثابت شده است که مقرون به صرفه تر هستند و میزان انتشارگاز های سمی آن‌ها کمتر است.



آیا انژکتور نیاز به تمیز کردن دارد ؟

آیا انژکتور نیاز به تمیز کردن دارد
انژکتور کثیف و تمیز

از آنجا که یک سیستم بهم پیوسته وجود دارد که فیلتر، پمپ بنزین و انژکتورهای سوخت را بهم متصل می کند، ممکن است قطعات انژکتور سوخت با آلودگی مسدود شود. برای تمیز کردن آلودگی‌ها، بقایا و جمع شده در سیستم تزریق سوخت ممکن است به یک تمیز کننده انژکتور نیاز باشد. هنگامی که سیستم سوخت شما مسدود شود، می‌تواند به سایر قطعات موتور آسیب برساند و می‌تواند عملکرد کلی اتومبیل، مصرف سوخت آن و حتی خاموش شدن کامل موتور را افزایش دهد.
بهترین کار این است که هر از چند گاهی به طور منظم انژکتور خودرو خود را تمیز کنید.

پیشنهاد ما

برای خودروی شما در این زمینه استفاده از این محصول پترو توین آپ اروند شیمی تحت لیسانس پتروتکس آلمان است که تمیز کننده‌ی انژکتور و دریجه گاز خودرو میباشد سیستم انژکتوری در خودرو در واقع عملکردی مشابه کاربراتور را دارد که همان مخلوط کردن سوخت و هوا به نسبت لازم و تزریق آن به موتور است. ولی انژکتور این عمل را بسیار دقیق‌تر و مطلوب‌تر انجام می‌شود. ضمناً موجب پایین آمدن مصرف سوخت خودرو نیز می‌گردد.انژکتور در ورودی سیلندر قرار دارد و سوخت مورد نیاز را جهت احتراق به سیلندر میرساند.

مشاوره و فروش

021-86072193
021-86072170
021-86072181
09362744747

فروش و مشاوره
5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *