خرید مکمل سوخت پتروبریز PetroBreathe 300ml پتروتکس از کارخانه
خرید مکمل سوخت پتروکلینر PetroCleaner 300ml پتروتکس از کارخانه
راهنمایی برای انتخاب بهترین انژکتور شور داخل باک بزنین خودرو به همراه طریقه استفاده
انژکتور شور چیست؟
انژکتور شور یک دستگاه برای شست و شو و تست سلامت انژکتورخودرو است. انژکتورها قطعاتی هستند که سوخت را با قدرت به سمت سیلندر خودرو می پاشند.
اگر انژکتورهای موتور آلوده یا رسوب بگیرند، باعث افت قدرت موتور و مصرف بیشتر سوخت میشوند.
برای پاکسازی انژکتورها از محلول انژکتور شور یا دستگاه انژکتور شور استفاده میکنند.
انژکتور یکی از مهمترین قطعات در سیستم سوخترسانی خودرو محسوب میشود که وظیفه پاشش سوخت به داخل موتور را دارد. انژکتورها اما در طول زمان دچار کثیفی و گرفتگی میشوند که در این صورت پاشش سوخت بهخوبی صورت نخواهد گرفت و در کارکرد موتور اختلال جدی ایجاد میکند. اصلیترین عامل کثیفی و گرفتگی انژکتورها، کربن ناشی از احتراق سوخت است که بهمرور رسوب کرده و سوزن انژکتورها را مسدود میکند. در طول زمان، این رسوبات ممکن است به حدی برسد که کاملاً مسیر پاشش سوخت را مسدود کند. وظیفه اصلی مکمل انژکتور شور همانطور که از نامش مشخص است تمیز کردن انژکتورها است.
اصلیترین مادهای که در مکملهای انژکتور شور استفاده میشود پلی ترامین یا PEA است. این ماده دشمن کربنهای رسوب کرده در سیستم سوخترسانی خودرو محسوب میشود و مثل صابون در رختشویی، با پاک کردن دودههای کربن، اقدام به تمیز کردن انژکتورها میکند. وقتی مقدار معینی از پلی ترامین به رسوبات کربن میرسد، بهراحتی ساختار آن را در هم شکسته آن را به ماده بسیار ریزی تبدیل میکند. با این کار، رسوبات کربن پاک شده و بهراحتی از اگزوز خودرو خارج میشود. بدین ترتیب، سوزن انژکتورها کاملاً تمیز شده و به شرایط اولیه بازخواهد گشت. علاوه بر این، مکمل انژکتور شور از تشکیل رسوبات جدید هم جلوگیری خواهد کرد.
مکمل و اسپری انژکتور شور چیست؟
مکمل انژکتور شور مادهای است که برای شستن انژکتور استفاده میشود آن را به راحتی در باک خودرو میریزند. سپس با سوخت مخلوط شده و وارد انژکتور میشود. مکمل انژکتور شور میتواند رسوبات تشکیل شده روی انژکتور ها را از بین ببرد و کارایی آن ها را بهبود بخشد.
اما اسپری انژکتور شور نوعی تمیز کننده انژکتور است که به صورت اسپری استفاده میشود. این اسپری میتواند جرم های انژکتور را تمیز کند و شتاب و مصرف سوخت خودرو را بهبود ببخشد. برای استفاده از این اسپری باید انژکتور ها را از خودرو جدا کرده و روی سطح آن ها اسپری بزنید.
چرا باید انژکتور موتور خودرو را تمیز کنیم؟
تمیز کردن انژکتور موتور خودرو میتواند سوخت رسانی درست و بهبود سیستم احتراق را فراهم کند. اگر انژکتور کثیف باشد، ممکن است باعث کاهش شتاب، افزایش مصرف سوخت، تولید دود زیاد و آسیب به موتور شود.
برای تمیز کردن انژکتور میتوانید از روشهای مختلفی استفاده کنید، مثل مکمل شستشوی انژکتور که در باک بنزین ریخته میشود.
زمان مناسب برای سرویس و شستن انژکتور چقدر است؟
به طور کلی، توصیه میشود که انژکتور را هر ۶۰ هزار کیلومتر یک بار شستشو دهید.
اما این مدت زمان ممکن است بستگی به نوع خودرو، کیفیت سوخت و شرایط رانندگی متفاوت باشد.
برای بررسی وضعیت انژکتور، میتوانید به علائمی مانند کاهش شتاب، افزایش مصرف سوخت، تولید دود زیاد و ناهمگون بودن سوخت رسانی خودرو خود توجه کنید.
چگونه میتوانیم وضعیت انژکتور را بررسی کنیم؟
برای بررسی وضعیت انژکتور، میتوانید از روشهای مختلفی استفاده کنیم.
یکی از روشها اندازهگیری مقاومت انژکتور با استفاده از یک مولتیمتر است. این روش به شما کمک میکند تا بفهمید که آیا انژکتور بدرستی باز و بسته میشود یا خیر.
روش دیگر استفاده از یک دستگاه انژکتور شور است که به شما اجازه میدهد تا شیوه پاشش انژکتور را ببینید.
روش سوم بررسی علائم خودرو است که ممکن است نشاندهنده خرابی سوزن انژکتور باشد. برخی از این علائم عبارتند از: صدای نامطبوع در موتور، کاهش قدرت موتور، خاموش شدن خودرو، تولید دود زیاد و غیره
طریقه استفاده از مکمل انژکتور شور و اسپری
مکمل انژکتور شور، مادهای است که برای شستن انژکتور استفاده میشود. آن را باید در باک خودرو بریزید. سپس آن با سوخت مخلوط شده و وارد انژکتور میشود. این مکمل باعث میشود تا رسوبات به سرعت حل شده و عملکرد انژکتور را بهبود ببخشد.
البته اسپری انژکتور شور، مادهای است که برای تمیز کردن انژکتور بدون باز کردن کامل آنها روی خودرو استفاده میشود. این اسپری باعث میشود تا آلودگی های کربنی از بین رود و سیستم سوخت رسانی و شتاب خودرو را افزایش دهد.
برای استفاده از مکمل انژکتور شور، باید مقدار مناسب آن را براساس دستورالعمل سازنده در باک خودرو ریخته و با خودرو به حالت عادی و نرمال رانندگی کنید.
برای استفاده از اسپری انژکتور شور، باید خودرو را خاموش کرده و لوله های سوخت رسانی را جدا کرده و سپس اسپری را به لوله های خروجی انژکتور وصل کرده و فشار داده تا جرم ها پاک شوند.
طریقه استفاده از مکمل انژکتور شور
نحوه استفاده از مکمل انژکتور شور تفاوتی با اکتان بوستر ندارد و به همان شیوه باید داخل باک ریخته شود. هر قوطی از مکمل انژکتور شور کاسپین با حجم 230 میلیلیتر، برای یک باک بنزین کافی است و بهخوبی انژکتورها را تمیز میکند. این کار باید پس از پیمودن هر 3 هزار کیلومتر انجام شود.
طریقه استفاده از اسپری انژکتور شور
کاسپین مکمل انژکتور شور را به شکل اسپری هم تولید میکند که همان کار را با شیوه متفاوتی انجام میدهد. این اسپری با حجم 450 میلیلیتر، تمیزکننده، محافظتکننده و روان کننده انژکتور و سیستم سوخترسانی خودرو است. برای استفاده از این اسپری، خودرو را برای 5 تا 10 دقیقه روشن کنید، فیلتر هوا را خارج کنید، دور موتور را به 5 تا 6 هزار دور برسانید و مکمل را به ورودی هوای موتور و دریچه گاز اسپری کنید. با این کار، جرم، رسوبات و دوده از اگزوز خودرو خارج میشود. برای حصول بهترین نتیجه، از هر قوطی اسپری حداکثر برای 2 بار تمیز کردن استفاده کنید.
آیا استفاده زیاد از مکمل یا اسپری انژکتور شور به خودرو آسیب میزند؟
استفاده از مکمل یا اسپری انژکتور شور میتواند فواید زیادی داشته باشد، اما باید با دقت و براساس دستورالعمل سازنده آن انجام شود.
استفاده زیاد و بیرویه از این مواد ممکن است به خودرو آسیب بزند و عملکرد انژکتور را تحت تاثیر قرار دهد.
مزایا و معایب
مزایای مکمل انژکتور شور
- کاهش آلودگی ناشی از سوخت
- روان کنندگی
- جلوگیری از یخ زدگی
- بهبود سیستم سوخت رسانی
- افزایش قدرت موتور
معایب مکمل انژکتور شور
- نیاز به استفاده مرتب و در دوره های استاندارد
- احتمال خراب شدن فیلتر بنزین
مزایای اسپری انژکتور شور
- تمیز کردن سریع و موثر انژکتور
- کاهش مصرف سوخت
- بهبود عملکرد موتور و جلوگیری از خراب شدن قطعات
معایب اسپری انژکتور شور
- نیاز به دسترسی به انژکتور
- خطر آسیب دیدن سوزن های انژکتور بر اثر باز کردن توسط افراد آماتور