تقویت کننده موتور پراید

برای تقویت موتور پراید راه های زیادی وجود دارد. ساده ترین و سریع ترین روش برای افزایش قدرت موتور پراید استفاده از محلول پتروکتان 150 سی سی پتروتکس می‌باشد.

پتروکتان 150 سی سی اولین مکمل بنزین نانو تکنولوژی محلول مخصوص تقویت موتور پراید
PetrOctane


مکمل پتروکتان، محصولی انحصاری جهت افزایش عدد اکتان و قدرت موتور خودرو پراید

مکمل افزایش عدد اکتان
مکمل بنزین مناسب برای انواع ماشین های سایپا خودرو از جمله پراید

افزایش عدد اکتان بنزین
کاهش صدای موتور ماشین پراید
تعدیل مصرف بنزین ماشین ها خانواده سایپا خودرو مخصوصا پراید جلوگیری از خرابی زود هنگام دسته موتورها ماشین پراید

فروش و مشاوره



بعد از ریختن محلول پتروکتان 150 سی سی در باک بنزین پراید، شما شاهد افزایش قدرت و شتاب موتور می‌باشید.
بهترین روش درک افزایش قدرت موتور پراید رانندگی در سربالایی و شیب‌های تند می‌باشد.
با استفاده از محلول پتروکتان 150 سی سی علاوه بر افزایش قدرت موتور پراید شاهد روان تر کار کردن موتور و کاهش سر و صدای اضافی موتور خواهید بود.
فقط کافیست یکبار امتحان کنید.


پتروگلد 150 سی سی مکمل بنزین همه کاره طلایی مخصوص خودروهای لوکس
PetroGold


پتروگلد محلولی بی نظیر برای کاهش آلایندگی و افزایش طول عمر موتور خودرو پراید

مکمل بنزین همه کاره طلایی مخصوص خودروهای لوکس
محصول ویژه گلد محصولی فوق العاده جهت افزایش قدرت و شتاب خودرو سمند

افزایش عدد اکتان بنزین
کاهش صدا و لرزش خودرو خانواده پراید
افزایش طول عمر موتور خودرو پراید
کاهش آلایندگی ماشین پراید

فروش و مشاوره

پتروریس 300 سی سی مکمل ویژه بنزین مخصوص خودرو های توربو و مسابقه
PetroRace


مکمل بنزین مخصوص خودرو های توربو و مسابقه‌ای

محلول افزایش دهنده عدد اکتان تا 25 واحد
محلول ویژه ماشین های مسابقه و خودرو های توربو

افزایش دهنده عدد اکتان تا 25 واحد
افزایش چشمگیر شتاب و قدرت موتور

فروش و مشاوره


روش ‌های مکانیکی تقویت شتاب و قدرت موتور پراید

ریمپ برای بهینه سازی نرم افزار موجود روی ECU خودرو طراحی شده است.
ECU یک رایانه کوچک است که کارکرد موتور خودرو را کنترل میکند.
در واقع میتوان گفت که با ریمپ میشود خودرو را با شرایط آب و هوایی منطقه و کیفیت سوخت کشورهای مختلف سازگار کرد، بنابراین بعد از ریمپ مصرف سوخت کاملا بهینه شده و کاهش خواهد یافت، همچنین شتاب خودرو افزایش می یابد.
باید بدانیم که عملکرد ریمپ و تیونینگ شبیه به هم است، درواقع هر دو هدف مشترک دارند اما در ریمپ فرآیند صرفا به صورت تغییرات نرم افزاری است و بدون دخالت فیزیکی روی ECU انجام میشود ولی در تیونینگ یک یا چند قطعه در برد اصلی کامپیوتر خودرو و اجزای دیگر جا به جا میشود.
لیست نمایندگی های انجام دهنده خدمات ریمپ و تیونینگ
کاراکال تیونینگ محمدی – خدمات تخصصی ریمپECU – مجموعه خدمات و تیونینگ خودرویی ITN – کاراکال تیونینگ جاهد – تیونینگ پارسا – مجتمع کاراکال تیونینگ دامغان – کاراکال تیونینگ ارسلان نوابی فر

محلول دو منظوره پتروتکس شست شو دهنده سیستم سوخت رسانی و انژکتور + اکتان بوستر (مخصوص اضافه کردن در باک)
محلول دو منظوره پتروتکس شست شو دهنده سیستم سوخت رسانی و انژکتور + اکتان بوستر (مخصوص اضافه کردن در باک)

روش افزایش قدرت موتور پراید (تغییرات مکانیکی در موتور)

به گزارش محققان و مهندسان زبده مجموعه اروندشیمی، پراید به عنوان خودرویی که پایه و اساس طراحی ساختار آن به مزدا برمی‌گردد، قابلیت تقویت ‌پذیری بالایی دارد و از آنجایی که خودرویی ارزان (نسبت به بقیه) و در دسترس عموم مردم است، به گزینه‌ ای محبوب جهت تقویت توسط بسیاری از علاقه‌ مندان بدل شده است. وزن سبک و فضای زیاد محفظه پیشرانه، مهم‌ترین ویژگی‌های پراید است که آن‌را به گزینه‌ای ایده‌آل جهت نصب پیشرانه‌های قدرتمند و تبدیل آن به گرگی در لباس گوسفند کرده است.

تقویت کننده موتور پراید
تقویت کننده موتور پراید

انواع روش های تقویت موتور پراید

شاید عجیب باشد اما پراید یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای تقویت در بازار است. این موضوع را باید ناشی از رگ و ریشه مزدایی پراید دانست. بسیاری از ما با شنیدن عبارت پراید، خودرویی معمولی، فاقد هرگونه جذابیت و نا امن را به یاد می‌آوریم که البته ذهنیتی صحیح در خصوص پراید استاندارد است.
همانطور که گفتیم، وجود چند ویژگی پراید را به گزینه‌ای مناسب جهت تقویت تبدیل کرده: وزن سبک، محفظه پیشرانه بزرگ و اشتراکات فنی زیاد با سایر مدل‌های دهه هشتادی و نودی مزدا. سوای از مسئله تقویت تعلیق و ترمز پراید، روش‌های متداول تقویت این خودرو از نظر قوای محرکه را می‌توان به چهار بخش کلی تقسیم کرد: تقویت با حجم استاندارد، حجم زدن، ترکیب پیشرانه با قطعات بلوک‌های بزرگ‌تر و نهایتا نصب پیشرانه‌های قدرتمندتر خانواده مزدا، فورد و نیسان و استفاده از مکمل ها و اکتان افزا هایی مانند پتروتکس.

تقویت با حجم استاندارد

تقویت با حجم استاندارد
تقویت با حجم استاندارد

تقویت اتمسفریک پیشرانه بدون تغییر حجم در پراید، راه‌های متنوع کم دردسر و نسبتا کم‌هزینه‌ای دارد که بسیاری از مالکان برای دستیابی به نتیجه بهتر می‌توانند آن را اجرا کنند. روش‌هایی نظیر نصب میل سوپاپ ‌های اسپرت با زوایای متناسب ‌تر جهت بهبود راندمان تنفسی و افزایش گشتاور در دور پایین، نصب فلایویل‌های سبک‌تر جهت بهبود تراتل ریسپانس، شمع و وایر بهتر برای تولید جرقه‌ای قدرتمندتر، نصب فیلترهوای اسپرت و تغییر مجموعه کیت مکش هوا، پورت و پولیش سر‌سیلندر، نصب انژکتورهای دبی بالاتر (نظیر انژکتورهای 206 تیپ 5)، ریمپ ECU و یا نصب چیپ تیونینگ و نهایتا نصب هدرزهای اسپرت از جمله راهکارهای موجود هستند. با اجرای چنین مواردی که در مجموع کمتر از چند میلیون تومان هزینه خواهند برد، می‌توان به نتایج قابل قبول نسبت به پراید استاندارد دست پیدا کرد. ضمن آنکه تمامی لوازم نام برده اعم از فلایویل سبک، هدرز و شمع و میل سوپاپ‌های متنوع به سادگی برای پراید در دسترس هستند.
اما جدای از موارد نام برده، بسیاری به سراغ نصب توربو ‌روی بلوک استاندارد پراید می‌روند که به تغییراتی گسترده در اجزای پیشرانه و انتقال قدرت نیاز دارد نظیر تغییر مدل پیستون‌ها، مجموعه میل سوپاپ و سوپاپ‌ها و سیستم سوخت‌رسانی جدید که توسط ECU های ادجستیبل راه‌اندازی می‌شود. معمولا به دلیل دشواری راه‌اندازی پیشرانه استاندارد با توربو و در دسترس بودن پیشرانه‌های توربو قابل نصب ‌‌روی پراید، بسیاری از این کار صرف نظر می‌کنند.

تقویت با حجم استاندارد
تقویت با حجم استاندارد

حجم زدن در پراید

حجم زدن پیشرانه استاندارد B3 پراید کاری ساده است. البته این سادگی به این معنی نیست که بلافاصله با پراید خود به نزدیک‌ترین تراشکار مراجعه کنید تا قدرتی شگفت‌آور را تجربه کنید! افزایش حجم پیشرانه عملیاتی است که به دقت، تجربه و دانش احتیاج دارد بنابراین پیش از دستکاری پیشرانه و هزینه‌ای که به ازای قدرت مورد نظر به آن فکر کرده اید، از افراد با تجربه و متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. گاهی هزینه‌ای که برای پیشرانه استاندارد برای دستیابی به قدرت بیشتر صرف می‌شود، معادل و یا حتی بیشتر از خرید یک پیشرانه قدرتمندتر می‌شود. حجم‌ زنی پیشرانه پراید از این جهت ساده است که لیستی متنوع از پیستون‌ها و شاتون‌ها برای آن در دسترس است و حتی می‌توان به سراغ سرسیلندرهای 16 سوپاپ برای آن رفت.

انتخاب پیستون مناسب برای پراید

انتخاب پیستون مناسب برای پراید
انتخاب پیستون مناسب برای پراید

بسیاری پس از حجم زدن پیشرانه به سراغ پیستون‌های تیبا، ریو، B5 و دوو سی‌یلو می‌روند. تنوع پیستون‌ها از نظر بور و فرم تاج برای پیشرانه پراید کم نیست اما باید دقت کرد پیستونی انتخاب شود که بهترین فرم تاج را برای مدل سرسیلندر و نسبت تراکم مورد نظر داشته باشد تا بدین ترتیب نیازی به کف‌ تراشی بلوک و تراش تاج پیستون یا دستکاری ابعاد شاتون و میل ‌لنگ نباشد و یا نیاز به آن در حداقل باشد. افزایش حجم در پیشرانه‌ای نظیر پیشرانه استاندارد پراید بسته به میزان افزایش حجم و مدل پیستون انتخاب شده، مسائلی را در پی دارد که برای رفع آنها باید تغییرات دیگری را هم جهت کسب نتیجه مطلوب اعمال کرد، از جمله تعویض انژکتور با نمونه‌های دبی بالاتر و تغییر فرم کیت مکش هوا. همچنین ترموستات باید با نمونه بهتر خود که می تواند دما را پایین‌تر بیاورد تعویض شود تا پیشرانه قادر به حفظ دمای نرمال خود باشد. حجم ‌زنی بلوک سیلندر نیازمند نصب بوش خواهد بود که نصب آن باید با دقتی بالا صورت پذیرد تا مشکلاتی نظیر رد ‌کردن کمپرس و روغن‌ سوزی در مدتی کوتاه در آن ایجاد نشود.

تغییر زوایای میل سوپاپ

تغییر زوایای میل سوپاپ
تغییر زوایای میل سوپاپ

حجم بیشتر عملا نیاز به تغییر زوایای میل سوپاپ و تغییر پورت‌های سرسیلندر ‌ دارد و عملا پورت و پولیش کردن آن و حتی نصب سوپاپ‌های بزرگ‌تر گریزناپذیر است.
عموما در افزایش حجم پیشرانه پراید نیازی به تغییر و دستکاری مسیرهای آب و روغن نیست مگر اینکه سرسیلندر با مدلی دیگر تعویض شده باشد که در آن صورت دستکاری مدار روغن و آب گریز‌ناپذیر خواهد بود. معمولا پس از اعمال چنین تغییراتی، دستکاری مپ ECU و یا تغییر مجموعه کاربراتور در مدل‌های کاربراتوری واجب است.

حجم زدن
حجم زدن



ترکیب پیشرانه با قطعات بلوک‌های بزرگ ‌تر

ترکیب پیشرانه با قطعات بلوک‌های بزرگ ‌تر
ترکیب پیشرانه با قطعات بلوک‌های بزرگ ‌تر

پیشرانه استاندارد پراید مدل B3 از خانواده سری B مزدا است. به دلیل شباهت‌های ساختاری، بسیاری پس از افزایش حجم بلوک فابریک، به سراغ قطعات بلوک‌های بزرگ ‌تر نظیر B5 رفته و قطعات بلوک بزرگ‌ تر را ‌‌روی بلوک استاندارد نصب می‌ کنند.
طی این پروسه قطعاتی نظیر مجموعه کامل سرسیلندر، پیستون‌ها، شاتون‌ها و حتی بسته به مورد میل‌ لنگ نیز ممکن است با مدل B5 تعویض شوند. تعویض مجموعه سرسیلندر نیاز به تغییر کامل سیستم سوخت‌ رسانی (انژکتور و برنامه و یا تغییر کاربراتور) جهت تامین سوخت اضافی داشته و نیازمند مچ ‌کردن پورت ‌هاست. مدار روغن و آب باید تغییر کند.
بسیاری ترجیح می‌دهند به جای صرف هزینه، وقت و اعصاب! ‌روی پیشرانه استاندارد پراید، به ‌سادگی سراغ پیشرانه‌ های قدرتمند تر سری B و یا سایر پیشرانه‌های موجود نظیر پیشرانه‌ های فورد و نیسان بروند. دلیل اصلی این موضوع، به‌ صرفه بودن هزینه صورت گرفته نسبت به بازدهی به دست آمده و البته سادگی کار است چرا که محفظه پیشرانه پراید به سادگی می‌تواند پذیرای پیشرانه‌های قدرتمند 2 لیتری باشد و البته گیربکس استاندارد پراید نیز با ضرایب مناسب و طراحی خود به ‌سادگی قابل نصب ‌روی این پیشرانه ‌هاست.

تغییر در مسیر آب و روغن

تغییر در مسیر آب و روغن
تغییر در مسیر آب و روغن

با مطرح ‌شدن عبارت تعویض پیشرانه در پراید، ذهن عموم افراد به سراغ پیشرانه BP مزدا می ‌رود که به‌ سادگی در دسترس بوده، قدرت و بازدهی مناسبی برای وزن 800 کیلوگرمی پراید دارد و به سادگی‌ روی آن سوار می ‌شود. پیشرانه BP بسته به سال ساخت مدل ‌های متنوعی دارد که توسط مالکان مجددا تقویت می‌ شوند تا حتی بتوان قدرت 160 اسب بخار را‌ روی پراید نیز تجربه کرد. شناسایی انواع مدل‌های BP و پروسه تقویت و تیونینگ آن خود نیازمند یک نوشتار جداگانه است.
پیشرانه BP توربو و پیشرانه B6 نیز از موارد پر طرفدار برای پراید است. برخی حتی برای دستیابی به نتیجه خیره ‌کننده ‌تر و در چنگ داشتن قدرت بالای 200 اسب بخار در اتاق پراید، به سراغ پیشرانه ‌هایی نظیر SR20 نیسان می ‌روند که قابلیت تقویت‌ پذیری بالاتری نیز نسبت به خانواده پیشرانه‌ های سری B مزدا دارد.

ترکیب پیشرانه با قطعات بلوک‌های بزرگ ‌تر
ترکیب پیشرانه با قطعات بلوک‌های بزرگ ‌تر

توصیه ما به شما

یکی از مهم ترین علل مصرف زیاد بنزین و نیاز پیدا کردن موتور خودرو به تقویت، استفاده از بنزین با کیفیت پایین و عدد اکتان پایین است؛ این مشخصات همان بنزینی است که در داخل کشور وجود دارد. این بنزین علاوه بر اینکه برای موتور و سیستم سوخت رسانی ماشین مانند سم است، در آلودگی هوا نقش بسزایی دارد و همچنین باعث مصرف زیاد بنزین میشود. بگذارید خیالتان را راحت کنم بنزین های سوپر بی تاثیر نیستد اما نقش بسزایی هم در بهبود وضعیت سوخت ندارند. این سوال پیش می آید که (پس باید چه کرد؟)؛ بهترین راه استفاده از اکتان افزا ها و مکمل هایی مانند پتروتکس است. در همین راستا ما به شما توصیه می کنیم به صفحه محصولات ما سری زده و با محصولات ما آشنا شوید.

مکمل و اکتان بوستر پتروتکس
مکمل و اکتان بوستر پتروتکس
مکمل و اکتان افزا پتروتکس
مکمل و اکتان بوستر پتروتکس




سایر محصولات پتروتکس


سایر محصولات تولید شده توسط پتروتکس محصول مشترک ایران و آلمان


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *