کاتالیست چیست؟
محصولات پتروتکس را فقط از طریق نمایندگی های ثبت شده در قسمت مراکز فروش سایت خریداری کنید.
ارسال کالا در تهران و شهر های دارای نمایندگی به صورت فوری و در همان روز انجام میشود. لازم به ذکر است که سایر شهر های بدون نمایندگی حداکثر ۴۸ ساعت پس از ثبت سفارش محصولات پتروتکس را دریافت خواهند کرد.
مارا در اینستاگرام دنبال کنید
اروند شیمی تولید کننده انواع محصولات : افزودنی ، مکمل ، شستشو دهنده سیستم سوخت رسانی ، انژکتورشور و اکتان بوستر تحت لیسانس پتروتکس آلمان

کاربرد کاتالیست چیست
کاتالیست (مبدل کاتالیست، کاتالیست اگزوز یا کاتالیست کانورتور) وسیله ایست که 90 درصد گاز های سمی همچون منوکسید کربن، اکسیدگوگرد و اکسید نیتروژن که از اگزوز خارج میشوند را با تغییر ساختار شیمیایی آن ها به کربن دی اکسید و آب تبدیل می کند و با این کار از ایجاد گاز های گلخانه ای و آلودگی هوا جلوگیری می کند
کاتالیست در کجا قرار دارد؟
کاتالیست وسیله ای مهم در ماشین است که در ابتدای اگزوز قرار دارد و دود و گاز های سمی درون اگزوز را تصویه می کند،
البته لازم به ذکر است برخی از تعمیرکاران و اگزوز سازان برای سودجویی کاتالیست را برمی دارند و با این کار صدمه ای جدی به خودرو و محیط زیست می زنند.
ساختار کاتالیست به چند بخش تقسیم میشود؟
قسمت بیرونی از فلزات کم ارزشی همچون آهن، مس، نیکل، اکسید المینیوم و منگنز تشکیل می شود.
قسمت درونی از فلزات با ارزشی همچون نیکل، پلاتین، پالادیوم تشکیل می شود.
هسته کاتالیست که از جنس سرامیک مونولیت است که شکل و ساختار لانه زنبودی دارد.
تاریخچه کاتالیست؟
مبدل کاتالیست توسط مهندس مکانیک فرانسوی و متخصص تصفیه روغن کاتالیزوری به نام یوگن هودری در سال 1950 به منظور جلوگیری از آلایده های مضر دود ماشین در امریکا اختراع شد.
طول عمر کاتالیست؟
کاتالیست بعد از مدتی کارایی خود را از دست می دهد و این امر باعث افزایش آلایندگی ماشین می شود.
عمر مفید کاتالیست بین 80 تا 120 هزار کیلومتر می باشد و بطور متوسط 4 سال کارایی دارد
دلایل خرابی کاتالیست؟
یکی از دلایل خرابی کاتالیست وارد شدن ضربه به کاتالیست است. روکش خارجی این قطعه بسیار حساس بوده و قابلیت شکنندگی آن بالا است بنابراین اگر ضربهای به کاتالیزور وارد شود، امکان خرد شدگی آن وجود دارد.
اما اکثر مشکلات مبدل کاتالیست به دلیل وجود مشکل در موتور است دلایلی مانند ترکیب نادرست هوا و سوخت، جرقه ی بد شمع، زمان بندی نادرست موتور، سنسور اکسیژن و یا سایر موارد که باعث خروج سوخت از محوظه ی احتراق موتور می شود هنگامی که این اتفاق می افتد دمای کاتالیست افزایش می یابد و شروع به ذوب کردن خود از داخل می کند.
البته لازم به ذکر است که واشر های خراب، وجود مشکل در آب بندی سوپاپ یا رینگ پیستون فروده می تواند باعث شود روغن و یا ضد یخ وارد سیستم اگزوز و در نهایت کاتالیست شود.
نشانه های خرابی کاتالیست چیست
کاهش شتاب موتور
افزایش یک باره مصرف سوخت
روشن نشدن ماشین
بوی بد و افزایش آن به مرور زمان
کاهش دما
سخت استارت خوردن
برای تست آلایندگی
Hc / coمیزان بیش از حد
روشن شدن چراغ چک
محلول پتروتکس
مکمل پتروتکس به علاوه ی افزیش عدد اکتان بنزین و پاکسازی مسیر سوخت رسانی یک قابلیت جالب نیز دارد این محلول با تکنولوژی نانو وقتی در محفظه ی احتراق قرار می گیرد و فرایند احتراق ایجاد می شود باعث ایجاد گاز های داغ و مخصوصی می شود که این گاز ها می تواند باعث افزایش توان و قدرت در کاتالیست ماشین شما می شود. این محلول دارای تکنولوژی نانو بوده و تحت لیسانس المان می باشد.
انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور پتروتکس
بهترین مکمل بنزین و اکتان افزا پتروتکس برای خودروهای با ظرفیت باک بین 20 الی 40 لیتر مانند پراید و تیبا

بهبود اکتان سوخت
بهسوزی سوخت خودرو
افزایش عدد اکتان سوخت
تحت لیسانس پتروتکس آلمان
بهترین مکمل سوخت و اکتان افزا پتروتکس (بنزین سوپر) مخصوص خودروهای با ظرفیت باک بین 40 تا 70 لیتر

مناسب برای خودروهای توربو شارژ
افزایش طول عمر موتور
کاهش مصرف سوخت
تحت لیسانس پتروتکس آلمان
بهترین قدرت دهنده و تقویت بنزین پتروتکس برای خودروهای خارجی و داخلی با ظرفیت باک بین 70 تا 100 لیتر

تقویت بنزین معمولی به سوپر
کمک به بهسوزی سوخت
افزایش توان موتور
تحت لیسانس پتروتکس آلمان
محلول پاک کننده انژکتور پتروتکس پلاس برای خودروهای با ظرفیت باک بین 70 الی 100 لیتر مانند بنز و بی ام و

معجونی برای انژکتور شما
تقویت سیستم سوخت رسانی
افزایش طول عمر نازل های سوخت
تحت لیسانس پتروتکس آلمان
دو منظوره پتروتکس ( مکمل بنزین و اکتان افزا و انژکتور شور ) برای خودروهای با ظرفیت باک بین 20 الی 40 لیتر

افزایش طول عمر موتور
از بین بردن رسوبات سوخت
کاهش مصرف سوخت
تحت لیسانس پتروتکس آلمان