راههاي كم كردن مصرف سوخت پرايد

اکتان افزا و انژکتور شوی مخصوص پراید
اکتان افزا و انژکتور شوی مخصوص پراید

مقدمه

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما هموطن گرامی. طی تحقیقات به دست آمده از طرف محققین مجرب ما (اروند شیمی) توانستیم برخی از مشکلات هموطنانمان را شناسایی کنیم. یکی از مشکلات و معضلات هموطنانمان قیمت روزافزون بنزین است. در همین راستا ما تصمیم گرفتیم چند راه حل مفید و ارزنده برای صرف جویی در مصرف بنزین خودرو به شما معرفی کنیم. البته لازم به ذکر است که با توجه به این که بیشتر افراد جامعه مخاطب ما دارای خودروی پراید هستند این مقاله مخصوصاً برای افراد پراید سوار مفید است ، البته افراد دیگر هم که ماشین های دیگر سوار می شوند می توانند از اطلاعات داخل این مقاله استفاده کنند. این مقاله توسط تیم مهندسین ما (اروند شیمی) تهیه و سعی شده است درش از راهایی نام برده شود که هم برای صرفجویی در مصرف بنزین خوب باشد هم برای کاهش آلودگی هوا مفید باشد.
گروه مطلب نویس هولدینگ اروندشیمی

محصول میکس PETROTEX با حجم 300میلی لیتر- محصول دو منظوره اکتان بوستر+ انژکتور شور
این محصول میکس، با نسبت مشخص در باک خودرو ریخته می شود و پس از ترکیب با بنزین باعث افزایش کیفیت سوخت می شود. پس از استفاده از این محصول شاهد افزایش عدد اکتان، کاهش مصرف بنزین، شستشوی آنی مسیر سوخت و افزایش توان موتور خواهیم بود.

38 روش برای کاهش مصرف بنزین مصرفی خودرو (پراید)

1.خودرو خود را سبک کنید

هرچه قدر که امکان دارد سعی کنید لوازم لوکس کمتری در خودروی خود بگذارید. هرچه خودروی شما سبک‌تر باشد بنزین کمتری مصرف می‌کند.

خودرو خود را سبک کنید
خودرو خود را سبک کنید

2.سرعت مجاز داشته باشید

هرچه سرعت خودروی شما زیاد باشد خودروی شما سوخت بیشتری نیز مصرف می کند. این امر تا 40% مصرف سوخت پراید را می‌افزاید. پس سعی کنید با سرعت مجاز برانید.

سرعت مجاز داشته باشید
سرعت مجاز داشته باشید

3.زیاد موتور ماشین را گرم نکنید

هنگامی‌که خودرو را روشن می‌کنید دقت داشته باشید نیازی نیست که بیشتر از سی ثانیه ماشین را روشن نگه‌ دارید تا موتور گرم شود. البته خودروهای جدید به‌گونه‌ ای طراحی ‌شده ‌اند که حتی می ‌توانید در هوای سرد که موتور سرد است بدون نیاز به گرم کردن موتور ، رانندگی کنید.

زیاد موتور ماشین را گرم نکنید
زیاد موتور ماشین را گرم نکنید

4.خودرو خود را در مواقعی که نیاز ندارید خاموش کنید

اگر باید خودرو بیشتر از ۴۰ ثانیه توقف کند، اجازه ندهید که خودرو به‌کار خود ادامه دهد.

5.باد چرخ ها را تنظیم کنید

دقت داشته باشید که باد چرخ‌ های خودرو همیشه تنظیم باشد؛ به ‌خصوص هنگامی که هوا سرد است(مثلاً در زمستان). زیرا باعث افزایش استحکاک بین تاییر و زمین می شود و همچنین لاستیک‌ های کم‌ باد خودرو سریع‌ تر ساییده خواهند شد. پس سعی کنید به‌ اندازه کافی باد به تاییر های خودرو خود تزریق کنید.

باد چرخ ها را تنظیم کنید
باد چرخ ها را تنظیم کنید

6.تهویه هوا (کولر) را فقط در شرایط خاص روشن کنید

تا جایی که امکان دارد سیستم تهویه هوا (کولر) را روشن نکنید و به‌جای آن سعی کنید که شیشه‌های خودرو را پایین بکشید. تنها در حالتی که سرعتی بیشتر از سرعت استاندارد دارید ، می‌توانید سیستم تهویه را فعال کنید ؛ زیرا در این حالت باز بودن پنجره ها باعث افزایش یافتن مقاومت ماشین در برابر باد می شود که این خود سبب افزایش سوخت ماشین شما می‌شود.

تهویه هوا (کولر) را فقط در شرایط خاص روشن کنید
تهویه هوا (کولر) را فقط در شرایط خاص روشن کنید

7.ناگهانی ترمز نکنید

یکی از علت های مصرف بالای بنزین ترمز کردن‌های ناگهانی است پس سعی کنید تا حد امکان کمتر ناگهانی ترمز کنید. برای مثال در بعضی از چراغ‌ قرمزها از کمی قبل‌ تر پای خود را از روی پدال گاز بردارید و دنده ماشین را روی خلاص بگذارید تا سرعت خودروی شما کم شود و آهسته ‌آهسته بایستد.

ناگهانی ترمز نکنید
ناگهانی ترمز نکنید

8.ترمز دستی را بکشید

حواس خود را جمع کنید که به‌ طور حتم قبل از حرکت ترمزدستی به ‌طور کامل خوابیده باشد. و الا به ‌طور ندانسته سبب افزایش پیدا کردن اصطحکاک خودروی خود می شوید درنتیجه باعث افزایش پیدا کردن سوخت ماشین خود شده‌اید.

ترمز دستی را بکشید
ترمز دستی را بکشید

9.مسیر حرکت خود را از قبل بررسی کنید

قبل از حرکت کردن در مسیرهای درون شهر سعی کنید به رادیو گوش کنید و یا از راه‌های دیگر مسیر خود را بررسی کنید، تا به راه‌هایی که بن‌بست یا ترافیک است برخورد نکنید.

مسیر حرکت خود را از قبل بررسی کنید
مسیر حرکت خود را از قبل بررسی کنید

10.با دنده سبک رانندگی کنید

بهتر است بیشتر با دنده سبک رانندگی کنید تا کمتر به موتور ماشین فشار آید و مصرف سوخت کمتری داشته باشید.

با دنده سبک رانندگی کنید
با دنده سبک رانندگی کنید

11.لایی نکشید

از راه دیگر که می‌تواند مصرف سوخت پراید شما را افزایش دهد، لایی کشیدن است. در این حالت موتور مجبور است به ‌سرعت نحوه کار خود را تغییر دهد. پس سعی کنید لایی نکشید.

لایی نکشید
لایی نکشید

12.فیلتر هوا را تعویض کنید

اگر فیلتر هوای موتور خودرو کثیف شده باشد و با سرعت هشتاد کیلومتر در ساعت حرکت کنید، با مصرف کردن هر لیتر بنزین به ‌طور تقریبی نیم کیلومتر کمتر به سمت جلو حرکت می ‌کنید. به ‌طور مثال اگر خودروی شما با مصرف کردن هر لیتر بنزین معادل با پانزده کیلومتر به سمت جلو حرکت می ‌کند ، هنگامی‌ که فیلتر هوا کثیف شده باشد همین مقدار بنزین را مصرف می‌کند اما معادل با 5.14 کیلومتر به سمت جلو حرکت می ‌کند.

فیلتر هوا را تعویض کنید
فیلتر هوا را تعویض کنید

13.شمع های خود را تعمییر کنید

اگر سیستم جرقه زدن خودرو نیاز به تعمیر کردن دارد ، با یک تنظیم کردن ساده هم اندازه کربن منواکسید و هیدروکربن ‌های خارج ‌شده از اگزوز به‌ اندازه چهل تا پنجاه درصد کاهش پیدا می‌ کند. با این عمل هم مصرف سوخت خودرو کاهش پیدا می‌ کند و هم عملکرد موتور خودرو شما بهبود پیدا می‌کند.

شمع های خود را تعمییر کنید
شمع های خود را تعمییر کنید

14.به معاینه فنی بروید

رفتن به معاینه فنی آن‌ هم سروقت خودش یک روش برای کاهش مصرف سوخت است زیرا اگر خودرو دارای نقص فنی باشد ، آن را تشخیص می دهند.

به معاینه فنی بروید
به معاینه فنی بروید

15.با سرعت 80 کیلومتر برانید

با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید . بهترین راه کاهش مصرف سوخت رانندگی با سرعت ۸۰ کیلومتر زیرا این سرعت بهینه ترین حالت در مصرف سوخت میباشد.

با سرعت 80 کیلومتر برانید
با سرعت 80 کیلومتر برانید

16.زیاد نزدیک ماشین جلویی نشوید

زیاد نزدیک ماشین جلویی نشوید. در صورت نزدیکی به ماشین جلویی یا چسباندن به آن باعث می شوید که ترمزهای بیشتر و ناگهانی زیادی بگیرید و مصرف سوخت را بالا ببرید. در صورتی که خودروی هیبریدی دارید دیگر لازم به رعایت این مورد نیست زیرا انرژی ترمز را به انرژی قابل استفاده تبدیل میکند.

زیاد نزدیک ماشین جلویی نشوید
زیاد نزدیک ماشین جلویی نشوید

17.تا خالی شدن باک بنزین نزنید

تا خالی شدن باک ، بنزین نزنید. ماشین سبک تر سوخت کمتری مصرف میکند بنابراین باک خالی تر وزن کمتری دارد و باعث کمتر شدن مصرف سوخت خواهد شد.

تا خالی شدن باک بنزین نزنید
تا خالی شدن باک بنزین نزنید

18.استاندارد دنده عوض کنید

دنده را درست عوض کنید. دنده های بالا در سرعت های پایین باعث مصرف سوخت بیشتری خواهند شد بنابراین طبق استاندارد دنده را عوض کنید.

استاندارد دنده عوض کنید
استاندارد دنده عوض کنید

19.ماشین را خنک نگه دارید

در سایه پارک کنید. گرمای بیشتر باعث بخار شدن بیشتر بنزین خواهد شد بنابراین همیشه در سایه و جای خنک ماشین را پارک کنید.

ماشین را خنک نگه دارید
ماشین را خنک نگه دارید

20.زیاد گاز ترمز نکنید

به آرامی شتاب بگیرید. شتاب سریع مساوی با مصرف سوخت بیشتر است ، بنابراین زیاد سریع شتاب نگیرید. در کل سعی کنید طوری رانندگی کنید که احتیاجی به ترمز زیاد و گاز دادن زیاد نداشته باشید.

زیاد گاز ترمز نکنید
زیاد گاز ترمز نکنید

21.نازل بنزین را سر و ته کنید

بعد از بنزین زدن نازل بنزین را سر و ته کنید. نصف لیوان بنزین در نازل باقی میماند که در حالت عادی نمیتوانید از آن استفاده کنید اما با سر و ته کردن نازل میتوانید با استفاده از جاذبه زمین بنزین را داخل باک بریزید.

نازل بنزین را سر و ته کنید
نازل بنزین را سر و ته کنید

22.قبل از خاموش کردن موتور تمام وسایل برقی را خاموش کنید

قبل از خاموش کردن موتور تمام وسایل برقی را خاموش کنید و شیشه ها را بالا دهید . این مورد بیشتر در خودروهای پیشرفته مهم است اما در خودرو های معمولی حتما کولر و فن را قبل از خاموش کردن ماشین خاموش کنید.

قبل از خاموش کردن موتور تمام وسایل برقی را خاموش کنید
قبل از خاموش کردن موتور تمام وسایل برقی را خاموش کنید

23.از تایر های استاندارد یا نازک استفاده کنید

از لاستیک های نازک استفاده نمایید . لاستیک های پهن باعث افزایش مصرف سوخت میشوند . لاستیک های پهن باعث کاهش شتاب نیز میشوند . از لاستیک های استاندارد و معمولی استفاده نمایید.

از تایر های استاندارد یا نازک استفاده کنید
از تایر های استاندارد یا نازک استفاده کنید

24.پای خود را روی کلاچ نگه ندارید

بعد از تعویض دنده پای خود را روی کلاچ نگه ندارید و روی کف خودرو بگذارید.

پای خود را روی کلاچ نگه ندارید
پای خود را روی کلاچ نگه ندارید

25.از سیستم های صوتی استفاده نکنید

باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از سیستم‌های صوتی پرمصرف و بالا بودن بیش از حد صدا نیز با مصرف سوخت ارتباط دارند. به طور کلی هر چیزی که در اتومبیل بالاتر از حد تعریف شده برق مصرف کند، از دینام کار بیشتری گرفته و در نهایت موتور اتومبیل را مجبور به تولید نیروی بیشتر می‌ کند.

از سیستم های صوتی استفاده نکنید
از سیستم های صوتی استفاده نکنید

26.آیرودینامیک ماشین را عوض نکنید

مسئله دیگری که در مصرف سوخت تاثیر مستقیم دارد، ایرودینامیک اتومبیل است. برای استفاده‌های معمولی یا بهتر است بگوییم شهری بهترین کار پرهیز از ایجاد تغییرات کاذب است. می‌توان به حذف باربند اشاره کرد، تحقیقات مختلف ثابت کرده، باربند حتی در صورت خالی بودن ایرودینامیک اتومبیل را به‌شدت تخریب کرده و در نتیجه مصرف سوخت اتومبیل را افزایش می‌دهد.

آیرودینامیک ماشین را عوض نکنید
آیرودینامیک ماشین را عوض نکنید

27.زاویه چرخ ها را تنظیم کنید

مسئله دیگری که می‌توان با مراجعه به متخصص‌ های فنی خودرو آن را برطرف کرد، زاویه چرخ‌ هاست. اگر زاویه چرخ ‌ها به‌ درستی قرار نگرفته باشد ، نه ‌تنها لاستیک بعد از مدتی ساییده می‌شود بلکه موتور بیش از حد کار کرده و سوخت بیشتری مصرف می‌ کند.

زاویه چرخ ها را تنظیم کنید
زاویه چرخ ها را تنظیم کنید

28.باک اتومبیل خود را کامل پر نکنید

به هیچ عنوان باک اتومبیل خود را کامل پر نکنید! همواره سعی کنید بخشی حتی کوچک از آن را خالی نگه دارید. این موضوع نه تنها به کاهش وزن ارتباط دارد بلکه از بخار شدن بنزین نیز جلوگیری می‌کند. زمانی که مقدار زیادی بنزین در باک اتومبیل ذخیره شده و در مدت زمانی خاص مورد استفاده قرار نگیرد به مرور زمان بخار شده و عملا هزینه‌ای اضافه را برای شما به وجود می‌آورد. برای جلوگیری از این موضوع حتی پیشنهاد می‌شود که از سلامت در باک نیز اطمینان پیدا کنید.

باک اتومبیل خود را کامل پر نکنید
باک اتومبیل خود را کامل پر نکنید

29.از خودرو های انژکتوری استفاده کنید

جدای از مصرف سوخت کمتر خودرو‌های انژکتوری به خاطر حذف کاربراتور، نکته دیگری نیز وجود دارد که این نوع از اتومبیل‌ها را تبدیل به نمونه اقتصادی می‌کند. آزمایش‌های مختلف نشان می‌دهد، زمانی که اتومبیل در سرازیری قرار دارد، اگر به جای قرار دادن در حالت خلاص، آن را در دنده گذاشته و پدال گاز را فشار ندهیم، مصرف سوخت اتومبیل به صفر می‌رسد. نکته قابل اشاره این است که اگر راننده، اتومبیل انژکتوری را در زمان رسیدن به سرازیری خلاص کند، موتور اتومبیل به صورت خودکار برای روشن ماندن، کار کرده و بنزین مصرف می‌شود. در نهایت باید به این مسئله دقت کرد که حالت اشاره شده تنها مختص خودرو‌های انژکتوری است.

از خودرو های انژکتوری استفاده کنید
از خودرو های انژکتوری استفاده کنید

30.از لاستیک های رادیال استفاده کنید

لاستیک‌ها بخش دیگری از فرآیند کاهش مصرف سوخت هستند. استفاده از لاستیک‌های رادیال به جای لاستیک‌هایی با عاج طرح‌دار در کاهش مصرف سوخت تاثیرگذار است. به طور کلی هر چه میزان اصطکاک اتومبیل با زمین کاهش پیدا کند، موتور نیاز به قدرت کمتری برای حرکت اتومبیل دارد و نهایتا بنزین کمتری مصرف می‌شود. همین نکته در رابطه با استفاده از لاستیک‌های پهن‌تر از نمونه‌های معمولی و مورد استفاده در کارخانه صدق می‌کند. افزایش پهنای لاستیک مساوی است با افزایش مصرف سوخت.

از لاستیک های رادیال استفاده کنید
از لاستیک های رادیال استفاده کنید

31.پیش از خاموش کردن خودرو گاز ندهید

هیچ وقت پیش از خاموش کردن خودرو گاز ندهید.

32.در باک را ببندید

در باک بنزین خود را وارسی کنید که خوب بسته شود.

در باک را ببندید
در باک را ببندید

33.ماشین خود را تنظیم کنید

تنظیمات خودرو را ماه به ماه وارسی کنید تا سوخت اضافه مصرف نکند.

ماشین خود را تنظیم کنید
ماشین خود را تنظیم کنید

34.ترمز های ماشین خود را تنظیم کنید

هرچندوقت یک‌بار ترمزهای خودرو را وارسی و اگر لازم بود آنها را تنظیم کنید. اگر ترمز کاملا تنظیم نباشد، مقاومت زیاد و سوخت بیشتری مصرف می‌شود.

ترمز های ماشین خود را تنظیم کنید
ترمز های ماشین خود را تنظیم کنید

35.در زمستان از تایر های مناسب استفاده کنید

در زمستان،‌ تایر خودروی خود را با تایرهای یخ‌شکن جایگزین کنید یا این‌که با کمترین برفی که آمد زنجیرچرخ ببندید. در غیر این صورت، موتور خودرو بیشتر کار می‌کند و بنزین بیشتری می‌سوزاند.

در زمستان از تایر های مناسب استفاده کنید
در زمستان از تایر های مناسب استفاده کنید

36.از روغن با گرانروی پایین استفاده کنید

فرقی نمی کند که خودروی خود را برای تعویض روغن به تعویض روغنی ببرید یا خودتان این کار را انجام دهید، فقط حتما کارتل (محفظه روغن) را با روغنی پر کنید که پایین ترین (رقیق ترین) گرانروی توصیه شده از طرف سازنده خودرو را داشته باشد. به عنوان مثال اگر در حال حاضر از روغنی با گرانروی 10W-30 استفاده می کنید، تغییر آن به 5W-30 باعث 1 تا 2 درصد کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

از روغن با گرانروی پایین استفاده کنید
از روغن با گرانروی پایین استفاده کنید

37.موتور ماشین خود را تنظیم کنید

اگر خودروی شما به تنظیم موتور نیاز دارد و به خصوص اگر در آزمون معاینه فنی مردود شده است، احتمالا مصرف سوخت آن حدود 4 درصد افزایش یافته است. البته منظور از تنظیم موتور تنها پاک کردن کد(های) خطا نیست بلکه به معنای بررسی پارامترهای کارکرد موتور و وضعیت سنسورها برای تشخیص عیوب احتمالی است.

موتور ماشین خود را تنظیم کنید
موتور ماشین خود را تنظیم کنید

38.برنامه نویسی خودرو خود را تنظیم کنید

جدیدترین روش کاهش مصرف سوخت، بهینه سازی برنامه نویسی کامپیوتر خودرو (ریمپ) می باشد، که در سطح جهانی نیزشناخته شده است و به صورت قطعی، مصرف سوخت خودرو را به میزان 15% کاهش می دهد. این روش برای اولین بار توسط شرکت کاراکال تیونینگ ابداع شده، که سبب میگردد ایسیو (ECU) خودرو با بنزین های اکتان پایین و بی کیفیت کشور آداپته شود، این کارعلاوه بر کاهش مصرف بنزین، سبب نتایج مثبت دیگری نظیر از بین رفتن پدیدۀ ناک (صدای شق شق سوپاپ)، بالا رفتن عمر موتور، کم کردن دمای روشن شدن فن خودرو و حفظ سلامتی سرسيلندر در درازمدت می گردد.

برنامه نویسی خودرو خود را تنظیم کنید
برنامه نویسی خودرو خود را تنظیم کنید

بهترین راحل ممکن برای کاهش مصرف سوخت پراید

درجه اکتان بنزین به خودی خود یکی از مهم‌ترین نکات موجود در زمینه کاهش مصرف سوخت است. همان‌طور که می‌دانید بنزین سوپر که در تمامی جایگاه ها عرضه می‌شود، دارای اکتان بالاتری است. نه تنها این نوع از بنزین کیفیت بهتری داشته و ضرر کمتری به موتور می‌رساند بلکه عملکرد را نسبت به بنزین‌های معمولی با اکتان پایین بهبود داده و در نتیجه مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. جدای از این موضوع، بسیاری در رابطه با استفاده از مکمل‌های بنزین تردید دارند. در ابتدا بد نیست بدانید مکمل‌های موجود در نوع شوینده و افزایش‌دهنده اکتان قرار می‌گیرند. مکمل‌های شوینده در زمان استفاده عملکرد موتور را بهبود می‌بخشند. در مقابل مکمل‌هایی قرار دارند که اکتان بنزین را افزایش می‌دهند؛ افزایش اکتان رابطه مستقیمی با کاهش مصرف سوخت دارد.
+ما به شما مکمل بنزین یا اکتان افزا پتروتکس را توصیه می کنیم ، که هم اکتان افزا است و هم انژکتورشور.

اکتان افزا و انژکتورشور مخصوص پراید
اکتان افزا و انژکتورشور مخصوص پراید

تاریخچه پراید یا همان مزدا 121

خودروی پراید که نسل اول آن در سال های 1986 تا 1993 توسط شرکت خودرو سازی مزدای ژاپن و با سفارش شرکت فورد طراحی و ساخته شد در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا به فروش رسید. بعدها خط تولید جدیدی در کره جنوبی توسط شرکت کیا موتورز راه اندازی شد و از سال 1987 تا 2000 با نام کیا پراید تولید و در سال 2001 خط تولید آن به سایپا فروخته شد.

در سال ۱۹۸۶ و با همکاری  شرکت فورد کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی ﺍز مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برﺍی بازﺍر دﺍخلی و هم برﺍی بازﺍر خارجی (جهت صادرات) نمود. ﺍین مدل‌ها همچنین شامل کیا پرﺍید (بر مبنای مدل مزدﺍ ۱۲۱) و کیا ﺁوﻻ بودند، که در بازﺍرآمریکای شمالی واسترالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش رفت.

در واقع کاربرد پراید هاچ بک سه در تولید شده در آمریکا برای استفاده در ناوهای جنگی آمریکا مورد استفاده قرار می گرفت اما به مرور در شهرها هم مورد استفاده قرار گرفت که بهمین منظور مدل صندوقدارآن نیز طراحی گردید.

نسل اول خودروی پراید سه درب از نوع هاچ بک و دیفرانسیل جلو بود (نیروی محرکه به چرخهای جلو وارد می شد). در سال 1990 سیستم سوخت رسانی آن از کاربراتوری به انژکتوری تغییر یافت.

نسل دوم این خودرو در سال 1993 توسط کیاموتورز تولید شد. در آمریکا نیز تحت نام فورد اسپایر شناخته می شد. این مدل کمی طویل تر و آیرودینامیک تر از نسل اول بود. سپرهای محکم تری نیز از این خودرو پشتیبانی می کرد.

محصولات خانواده پراید شامل سایپا 111، سایپا 131، سایپا 132 و سایپا 141   می باشد اما محصول در حال تولید گروه پراید تنها شامل سایپا 131 و سایپا 151 ( مدل پراید وانت) می باشد .   

  در ادامه با ما باشید با بررسی اجمالی موتور پراید و لزوم استفاده از مکمل دومنظوره پتروتکس آلمان.

اکتان افزا و انژکتورشور مخصوص پراید
اکتان افزا و انژکتورشور مخصوص پراید

دلایل استفاده از مکمل اکتان بوستر و انژکتور شور پتروتکس آلمان

چه شما بخواهید پراید خود را با تعویض موتوربرای کورس انداختن و یا شرکت در مسابقات تقویت کنید و یا خریدار معمولی هستید حتما نیاز به مکمل سوختی دارید تا با بالا بردن اکتان بنزین مانع پدیده ناک زدن یا احتراق پیش از موعد شود و درعین حال با استفاده از این مکمل دو منظوره پتروتکس آلمان انژکتور شما را هم تمیز کند تا بعد از استفاده از این محصول شگفت انگیز تاثیر چشمگیرآن را تجربه کنید و در نتیجه موجب به سوزی می شود.

اکتان افزا و انژکتورشور مخصوص پراید
اکتان افزا و انژکتورشور مخصوص پراید





سایر محصولات پتروتکس

انواع اکتان بنزین و انژکتور شور مخصوص موتور خودرو و ماشین و موتور سیکلت

شرکت پتروتکس ایران تحت لیسانس پتروتکس آلمان ارائه دهنده محصولات مصرفی خودرو مانند اوکتان بوستر و انژکتور شور

معرفی انواع تقویت کننده بنزین و مکمل سوخت خودرو، انواع تمیز کننده انژکتور خودرو



بهترین مکمل سوخت و اکتان افزا پتروتکس (بنزین سوپر) مخصوص خودروهای با ظرفیت باک بین 40 تا 70 لیتر

تصویر بهترین تقویت کننده بنزین سوپر خودرو، محصول پتروتکس

خودروهای وارداتی با موتور توربوشارژ به بنزین با اکتان بالا (بنزین سوپر) نیازمندند. از این رو مکمل اکتان بنزین پتروتکس می تواند میزان اکتان را در بنزین بیش از 4 برابر قدرت دهد و بنزین معمولی را به بنزین سوپر با کیفیت عالی تبدیل کند. اگرچه هزینه بنزین سوپر برای این خودرو ها بالاتر است اما به دلیل تراکم بهتر سوخت در آن ها، موتور پر قدرت تر خواهد بود و در نهایت باعث افزایش کارایی خودرو خواهد شد. اطلاعات بیشتر…


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره و فروش در واتساپ